Nekromanti Regel-pdf:en till Matiné

Rickard

Urverk speldesign
Är det någon här som har tankat ner regel-pdf:en till Matiné medan den låg uppe på RPGLab? Maila den då till mig på den adress som finns i min profil.

Någon som har några tips för att extrahera teckensnitt ur pdf-filer? Jag använder Windows XP.

Anledningen till varför jag frågar är för att jag glömt göra backup på mina teckensnitt efter jag skickat in datorn på lagning. Nu är allting raderat och jag har spenderat säkert fem timmar på att leta efter bårder-teckensnittet vid namn P. Jag har gett upp. Vem fanken döper ett teckensnitt till P?! :gremlaugh:

/Han som också behöver lägga upp regelfilen på hemsidan

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Är det den översta på den här sidan, som jag hittade genom att söka på "font named p", fjärde länken uppifrån?

Nå, tyvärr har jag inte pdf:en, och jag kan bara extrahera fonter i Linux. Eller ja, FontForge finns ju till Windows också, och jag är mer eller mindre säker på att det var det programmet jag använde.

//Krank, som hoppas att hans hjälpsamhet i någon mån uppväger att inlägget i storet sett var ett "just fucking google it"- inlägg =)
Bekräftas av den första träffen om man söker på google efter "extract font from pdf".

Rickard

Urverk speldesign
Ett jättetack! Jag borde verkligen lära mig söka vettigare på Google.

/Han som inte behöver någon mer hjälp och kan säga att reglerna kommer att komma upp på hemsidan idag