Nekromanti Regelboken faller sönder!

nexussix

Warrior
Mitt ex. av regelboken började falla sönder efter endast en genomläsning! Vi har inte ens hunnit börja spela ännu men regelboken består redan av lösblad. Kära representanter för Neogames, ska vi konsumenter behöva tolerera detta?

nexussix@hotmail.com och Sverker O.

DunkLspiel

Veteran
Det har hänt mig också och vi har inte heller börjat spela N2 än. Kan tillägga att mina rollspel behandlas som nyfödda kungabarn med skör benstomme så något slit och släp har inte förekommit.
Livet går vidare...

'Beter man sig dumt får man respekt'

Pendragon

Swashbuckler
Hade ni tänkt lösa det för alla som regelboken rasat ihop för? I så fall kan det bli dyrt... min höll ca en vecka...

Om du trampar i klaveret ha åtmistone vett att stå still

nexussix

Warrior
Jag har lagat den med tejp, och det blir ju inte så snyggt....
Men i framtiden kanske alla böcker som finns kvar är tejpade!

Riddaren

Swashbuckler
Min håller ännu, utan en stymmelse till att falla sönder.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

trinker

Warrior
en av mina vapen sidor har också åkt ut...snyft

"Nu är tiden inne"

Cozcin

smaffy

Hero
hur löser ni det?!?!

genom att maila till cjs händer det väll ingenting?
eventuellt kanske han blir förbannad för all spamming.. eller nått.

[varning!! tänk inte! låt neogames tänka åt er! varnling!!]

Rage

Veteran
Mitt Neotech2 föll sönder efter två veckor och det var och är vapen sidorna som åkte ur, kanske är boken känsligare på mitten. Man skulle kanske ha information i mitten som man inte läser så ofta ("Många Neotechare är vapen intresserade, som man kunnat sett här på forumet, i alla fall jag"). Jag måste säga att Neotech2 är den sämst inbundna rollspelsbok jag köpt och då köpte jag mitt första rollspel för 14 år sedan. Men det spelar ingen roll för Neotech2 är det bästa "cyberpunk" rollspelet. ("även om Cyberpunk2020 har sin charm")

"Dispose of them discreetly,
Demolish them completely."
-Fred the Singing Bandit

nexussix

Warrior
Re: hur löser ni det?!?!

Jag har i alla fall skickat ett mail till honom. Väntar på svar!

nexussix@hotmail.com

Kitzune

Swashbuckler
Re: hur löser ni det?!?!

<I>"Jag har i alla fall skickat ett mail till honom. Väntar på svar!"</I>

Du lär nog få vänta. I den här tråden i Eon-forumet disskuterade vi just det, läs:

<A HREF="http://forum.rollspel.nu/showthread...umber=118830&page=&view=&sb=&vc=1#Post118830" target="_new">http://forum.rollspel.nu/showthread...ge=&view=&sb=&vc=1#Post118830</A> /Alexander Gyhlesten

"Vigvatten: Smidigt diväteoxid"

LoRd KaKa

Veteran
De BÖRJAR med vapensidorna :gremsmile: (både för mig o min polare)

Har mailat o väntar på svar. kanske får de snabbare här vad hände ?

ripperdoc

Myrmidon
Praktiskt!

Min bok föll sönder redan de första dagarna, likt många andras böcker, men jag har börjat inse att det finns fördelar med det. Det går mycket snabbare vid karaktärsgenereringen. Behöver någon sidorna om fördigheter drar vi helt sonika ut sidan och ger till personen. Sedan behöver någon kolla vapen, då drar man ut den, o.s.v. Bara man lägger in sidorna i rätt ordning igen.
Har funderat på att tejpa ihop de olika kapitlen till småkompendier istället...lättare att hantera.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Lucifer

Veteran
Det verkar som allas N2 böcker går sönder. Det kanske är dags att Neogames tar hand om det här och fixar bättre kvalitet på grejorna. Man kan ju faan inte gå och köpa böcker som går sönder första dagen. Då ska man ha pengarna tillbaks. Eon böckerna verkar bättre, jag har i alla fall lyckats hålla mina hela.
När en kompis N2 exemplar gick sönder gjorde han håll i alla sidor och satte in dem i en pärm.

Lucifer

Zaiber

Veteran
Hmm konstigt. I vanliga fall så brukar alltid Krille säga att det funkar jättefint att limma böckerna. "Kan man limma vingarna på flygplan så kan man väl limma böcker".

Nåja i så fall så borde annat lim än förskolelim användas.

Ett tips. Nu när bokmomsen, förhoppningsvis, sänks så kanske det vore bra att låte priset vara kvar på samma nivå men istället binda in böckerna på riktigt. Som Whitewolf och Wizards of the Sword Coast gör med sina böcker. De håller förevigt, synd bara att spelglädjen inte gör det.

Med tanke på att en bok för 299:- (alltså cirka vad en regelbok kostar) kommer bli cirka 45 kr billigare. Ni på Neogames har tidigare sagt att en bok som är inbunden på riktigt, istället för limmad, skulle bli cirka 50 kr dyrare än en motsvarande limmad bok.

Någon annan än jag som ser en ypperlig lösning på problemet här?

Om inte annat så skulle ni väl kunna binda in er Neotech Deluxe, om någon sådan kommer, med riktigt bindning. Det är väl ändå mest freaks eller väldigt intresserade personer som köper den boken, på grund av priset. Så då skulle ni lika gärna kunna lägga på lite extra där och se oss extrem kvalité.

Zaiber - Religion är kyligt, Gud är varmare.

Maggan

Swordsman
Gör så här... [ot]

Ha isär hela boken och lägg alla sidorna i en plastficka... Bearbeta någon pärm så att dess framsida blir ultimat snygg och sätt i fickorna där sen. Vet inte om det är rätt storlek på sidorna i boken, men en vän gjorde det med D&D: Chronopia. Den blev jävligt lyckad!

->>Magnus<<-

"If i´ll ever meet you, i´ll control alt delete you..."

LoRd KaKa

Veteran
Ja kan tänka mig o betala lite exrta för en bok som håller i år o inte dar.

[ MMM.. Kakor e goda ]