Nekromanti Regelboken faller sönder!

Danilow

Veteran
Hårdpärm eller mjukpärm? Äh, sätt dem i en pärm...

Var det bara jag som, när jag öppnade min regelbok och såg limningen, omedelbart prisade NeoGames för deras förutseende omtanke att perforera alla sidor? Jag slet omedelbart ut alla sidor, köpte ett gigantiskt antal plastfickor och satte in allt i en pärm. Lite lek i Photoshop och tada! jag vågade till och med visa denna pärm för mina vänner. Det är fruktansvärt smidigt, behöver ngn spelare en specifik sida plockar man ut den och ger till honom/henne.

Jag har en lång historia av trasiga rollspelsböcker bakom mig. Det kan till viss del bero på en viss nonchalans gentemot dem, men också till viss del på bråkande spelare som alla vill titta på vapensidorna samtidigt. Det tycks alltid vara just vapensidorna de vill titta på, så jag fruktar inför NO och hoppas att även denna kommer att vara limmad (läs perforerad).

-{You must never hesitate}-

Riddaren

Swashbuckler
Varning! [ot]

Varning!

Vill härmed utfärda en varning. Om ni följer rådet ovan med plastfickor, bör ni vara försiktiga, speciellt att få sidorna att röra sig i plastfickan. Pappret färgar nämligen av sig mot plasten och kommer med tiden bli oläslig om den rör sig.

Två alternativ som är bättre är att:

1) Sätt in sidorna i en pärm, utan plast (kräver dock att man bläddrar försiktigt så inte sidorna slits)

eller

2) Plasta in sidorna med en plastmaskin eller liknande (blir dock dyrare, men ingen risk att sidorna flyttar sig, och inte slits heller)

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Nalle med AK4

Swordsman
Re: Praktiskt!

Det är iof bra. Jag har tänkt på att slakta ryggen på boken, dra ut sidorna och låna en maskin från min farsas jobb
för att sätta in spiralrygg istället. Fast lösblad kan ju vara bra på ditt sätt.
Nalle

"Hellre K.K Downing än J.K Rowling"

Nalle med AK4

Swordsman
På tal om det...[OT]

Varför är alla rollspelsböcker så förjordat snygga nuförtiden? Jag minns DoD Expert, ett blått litet häfte med handgjorda tabeller. Dom kunde man klottra ner små "kom-ihåg"-texter i, eller små korrigeringar. Dom tejpade man gärna, det gjorde inget! Men N2-boken rör man ju inte ens med en blyertspenna, den blir ju helt förstörd då, med påkostad layout och allt.
Nostalginalle

"Hellre K.K Downing än J.K Rowling"