Och ingen tvingar dig heller. Om man vill ha datorn vid spelbordet är det enklaste man kan göra för att slippa Facebook att stänga den fliken. Så. Problemet löst.Mutanten;n67532 said:Nej snälla låt bli att tuta i någon exjobbstudent det. Jag vill inte ha några datorer, surfplattor och mobiltelefoner i mina rollspel. Det låter hur stämningsdödande som helst att spelledaren och spelarna ska sitta och fippla med en app samtidigt som de spelar rollspel. Jag ser framför mig hur spelaren/spelledaren som ska räkna ut sannolikheten säger "Min sannolikhet att lyckas är ... oj jag fick precis ett meddelande på Facebook.". Jag vill inte ha Facebook i mina rollspel.
I vissa fall är det ganska praktiskt att ha dator vid spelbordet (jag använder den i vissa spel där jag använder lite automatiska spelverktyg/appar och antecknar i flera parallella Google Docs-dokument), men jag föredrar nog egentligen också att spela utan dator. Ipad däremot funkar fint, den tar inte upp lika mycket plats och är lättare att passa runt mellan spelarna. Skönt att kunna ha med bara en sådan liten sak istället för halva biblioteket om man spelar ett spel med mycket supplement.