Det är dags att renskriva vilket är en ny erfarenhet ur ett makarsyfte. Jag är säker på att människor som Han och krank har spaltmeter om detta här eller på urverk eller nån annanstans. Hur som helst. Ge mig era bästa guider till vad ni tycker är pedagosikt och bra regelupplägg. Allt från kapitel upplägg till pedagogiskt upplägg sektion för sektion.
Min tanke är
1. Vad är rollspel/Starchallenge
2. Galaxen
3. Inspiration för karaktärsskapande
4. Karaktärsskapande
5. Skador
6. Regelmotor
7. Fordonsstrid
8. Så spelar du Starchallenge.
1-3 funderar jag ev på att ge en egen bok då det tjänar som inspiration till spelaren i första hand men även till SL. Men medan spelare 1 och SL gör rollpersonen med bok 2 så tittar spelare 2 i bok 1 och inspireras till sin karaktär.
I sektionerna tänker jag:
1. sammanfattning: "Undvika eldstrid"
2. Förklaring "yada"
3. Exempel "mer yada"
Min tanke är att det ska vara lätt att greppa samtidigt som det ska vara lätt att göra en referensläsning. Tabeller med mera kommer ligga dels intill sin regel och dels på ett samlat ställe.
Vad tror ni? Vad tycker ni? Hur skulle ni göra? Vad är era erfarenheter?
Min tanke är
1. Vad är rollspel/Starchallenge
2. Galaxen
3. Inspiration för karaktärsskapande
4. Karaktärsskapande
5. Skador
6. Regelmotor
7. Fordonsstrid
8. Så spelar du Starchallenge.
1-3 funderar jag ev på att ge en egen bok då det tjänar som inspiration till spelaren i första hand men även till SL. Men medan spelare 1 och SL gör rollpersonen med bok 2 så tittar spelare 2 i bok 1 och inspireras till sin karaktär.
I sektionerna tänker jag:
1. sammanfattning: "Undvika eldstrid"
2. Förklaring "yada"
3. Exempel "mer yada"
Min tanke är att det ska vara lätt att greppa samtidigt som det ska vara lätt att göra en referensläsning. Tabeller med mera kommer ligga dels intill sin regel och dels på ett samlat ställe.
Vad tror ni? Vad tycker ni? Hur skulle ni göra? Vad är era erfarenheter?