Nekromanti regelsystem och atmosfär

stenhöna

tellstory
Joined
5 Oct 2002
Messages
964
Location
Hamburg
att låta reglerna avspegla atmosfären e tufft... funderar på att göra ett bad taste-system där man liksom fortfarande kan hoppa omkring även om man har båda armarna avhuggna...
 

Pale Imp

Swordsman
Joined
11 Feb 2002
Messages
448
Location
Boden
Inte nödvändigtvis så tufft tror jag. Se bara till att man tål en himla massa stryk, att sår blöder kristet mycket, och att man kan använda andras hjärnor etc. Sen tror jag att det är viktigt att man har ett enkelt och snabbt system i sådanna rollspel.

Impen - Som festade som ett svin och vaknade som ett vrak
 

Muggas

Hero
Joined
16 Nov 2001
Messages
1,016
Location
Stockholm
Skräddarsydda regler

Ja, reglerna bör så långt det går avspegla atmosfären som spelvärlden förmedlar. Ex: Spelvärld med låg teknologisk nivå, rasande barbarstammar och råa strider = "grovt tillyxade" (snabba) regler.. För övrigt bör rollspel som fokuserar på relationer mellan individer ha regler som är sekundära vad gäller rollspelandet som helhet..
 
Top