Nekromanti Regler

DjeVul

Warrior
Är det bara jag, eller är det bara vi spelledare som kan reglerna?

/Martin

Ackerfors

Alas, your rapids!
Re: gler

Det har med spelare i sig att göra. Jag kan en del regler även fast jag aldrig spelleder. Jag känner människor som kan alla regler utantill men grundregler är ju alltid bra att veta.

---
Martin Ackerfors-Ohlsson
---
"Ei saa peittää"

Svarte Faraonen

ром и смерть
Det är inte bara du, mina lata, illiterata spelare blåvägrar att läsa ens de mest grundläggande reglerna. En av dem försökte för ett tag sedan, men förstod inte ett skit. Det enda positiva med detta är att jag kan känna mig överlägsen ;-)

Livet som hummer är inte så lätt alla gånger...

- Bobby

Roblin

Warrior
: gler

Finns väl en fin avvägning där, ibland är det bra om spelarna inte kan alla regler och har läst regleboken från pärm till pärm, skulle ta bort en del av mystiken tror jag.

hatten

Swashbuckler
Samtliga av mina spelare kan reglerna vilket gör att i en strid kan de räckna ut sina egna svårigheter coh jag som spelledare behöver bara räckna ut SLP svårigheter och skador..

striderna går fort och smidigt..
Faktum är att några av spelarna behärskar Magi reglerna bättre än jag.

http://www.geocities.com/hatten_jc/Hatten.htm

LeJonklev

Swordsman
Jag är spelare och jag kan reglerna väldigt väl då jag läst igenom dem nogrant. Däremot ignorerar jag de flesta av mina kunskaper när vi spelar. Jag säger vad jag vill göra, sl berättar för mig hur många tärningar jag skall slå och under vilken färdighet. Sen gör jag det. Mer behöver jag väl inte kunna?

LL

I found it hard, it was hard to find, oh well, whatever, nevermind.

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Snabbar ju upp...

...om spelarna kan en del av reglerna (dom viktigaste). D.v.s. så dom inte sitter där som små frågetecken. Själv så spelleder jag inte Eon men jag kan lite regler för att snabba upp spelet. Vår grupp har dock inet spelat Eon så länge så reglerna sitter väl inte direkt klockrent (som DoD's regler) men det flyter helt okej ändå. Det blir bättre allt eftersom.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Morollan

Veteran
I vår spelgrupp kan alla reglerna ungefär lika bra. Det beror nog mest på att vi inte alltid har samma SL, utan vi turas om att vatra SL. På så vis hinner man aldrig bli less på att vara SL eller spelare. Det blir naturligtvis viktigare att alla kan reglerna bra eftersom man lite då och då är SL.

Morollan Havens Skräck, som funderar på att göra ett strandhugg vid Neogames kontor i Göteborg och sno manuset till Sjöfarare eftersom de aldrig verkar tänka ge ut den modulen.

Sodivra

Champion
Ja. Det är bara du som kan reglerna. Inga andra.

Förlåt, kunde inte låta bli!/images/icons/wink.gif

/RIKTIG Coolhet kommer från harmoni..
Och jag är cool! /images/icons/cool.gif