Nekromanti Regnbågen

Van der Maaster

Veteran
Då var det dags igen. Får nog säga att jag är inne i nån form av stim just nu.
I mitt senaste inlägg om funderingar kring rymden kom jag att nämna regnbågen. Detta mytomspunna färgspektra beskrivs i DoD, Monster och Män om jag minns rätt och är en lockande "plats" att ha med i en kampanj.
Vad jag undrar är om nån har låtit sina spelare jaga efter regnbågen, eller t.o.m. färdas på den. Vad har ni för tips att dela med er av? Är det en bra idé att låta det bli ett deläventyr att söka regnbågen för att där på andra sidan hämta det mäktiga hjälpmedlet för att bekämpa ondskan osv.

/Claus van der Maaster

Dilandau

Myrmidon
Ja, i min ungdoms dagar spelledde jag ett DoD-äventyr där spelarna letade efter och hittade regnbågen. Detta var på den tid då jag inte förberedde mig ett dugg före spelomgångarna utan körde allt improviserat. Det var tider det! Spelmötena bokades in på väg från kemisalen till matten, vanligen samma eftermiddag hemma i någons pojkrum.

Hursomhellst har jag inga direkta minnen av regnbågeäventyret. Jag vet att de hittade regbågen efter att ha slagits mot en massa "regbågselementarer" (en för varje färg) och en "regnbågsdrake". De hittade massor med guld och lite magiska svärd.