Nekromanti Regnsynd (Får ej läsas av EON spelare bara SL)

Sadaigh

Swordsman
Hej, jo, på lördag så tänkte jag spelleda "Regnsynd" till EON, kan någon i kort sammanfattning berätta lite om det..?! Någon som har spelledat det´? Och om någon har några idéer som jag kan ta med så säg det..! tack å hej

Mogger

Hipsteranka
Summering.
Onda pärlor gör djur och människor galna och spelarna måste finna alla och förstöra dem för att bryta förbannelsen. Själv tycker jag inte äventyret var något vidare. har dock inte spelledit det. det intressantaste jag kan komma på är att väva in pärlorna i en fortsatt kampanj.

Mogger

Hipsteranka
Re: Regnsynd (SPOILER! SPOILER!)

Det beskrivs i Regnsynd att pärlorna är en del av en nyckel vilken kan öppna himmeln och nedkalla mörker över Mundana. Alla som kikat i L&H kan nog dra en och annan slutsats. En kampanj som innefattar Mörkret tenderar att bli stor och tämligen episk. Min egen kampanj tar dock en annan väg än den något enkla lösning det innebär att hitta artefakter som är betydligt mäktigare än någon kunnat ana. (LotR någon) Men som sagt. Det finns nog mer än en ond trollkarl som vill komma över pärlorna.

Jag har inte spellett detta äventyr, dock spelat det. Du behöver väldigt god kunskap om vad so står i boken för det (vår sl kunde typ halva uantill en det vart inte så lyckat.)

Sen när man måste gå omkring ch slå viljeslag eller drabbas av massiv huvudvärk.... Det vr komiskt. Den stackars misslan, kraggen och de andra hade spträngande huvudvärk, medans den 18-årige Vildmarksmannen gick om kring lite glatt och sa 'Vad klagar ni på?'

P|uT0NiUm

Swashbuckler
"Du behöver väldigt god kunskap om vad so står i boken för det (vår sl kunde typ halva uantill en det vart inte så lyckat.)"

Jo. Lär dig hela boken så gott som utantill. Jag tyckte att jag kunde hela boken utantill och började till och med spelleda utan bok, men det visade sig att jag inte kunde det. Till skillnad från andra äventyr så är det hemskt mycket att hålla reda på, främst för att man befinner sig i samla byhåla hela tiden.

För övrigt så gick det skitdåligt för mig när jag skulle SLa. Glömde bort en massa viktiga saker och blandade ihop personer /images/icons/frown.gif. Synd på ett så välgjort (om än ganska kort) äventyr.

litleme

Warrior
Re: Regnsynd (SPOILER! SPOILER!) igen

Det finns nog mer än en ond trollkarl som vill komma över pärlorna

ja antagligen en hel arme av mörka trolkarar och etpar okulta kulter /images/icons/wink.gif ... men å andra sidan så kan man juh tänka på att när mörkret kommer (om 1 år i mudana om jag inte missminner mig ) så öpnar juh mörkrets portar i alla fall (för att gudarna ska kunna leka lite med varandra) och då kan man tänkasig att andvända pärlona att stänga portarna med dem /images/icons/devil.gif