Nekromanti Regnsynd [SPOILER] (Vad finns i kistan)

nicole

Warrior
Vi spelar regnsynd. Mina spelare lyckades med konststycket att sätta eld på piraternas skepp, ta besättningen till fånga, ta sig ombord på piratskeppet och hämta en kista från kaptenens "rum" (Jag är lite osäker på var en kapten bor på ett piratskepp). Frågan är nu vad som finns i kistan som spelgänget förstås inte fått lov att öppna. Jag föreställer mig att det är en blandning av värdefulla prylar eller prylar med högt affektionsvärde. Har ni några förslag?

Helmgast
Regnsynd: [SPOILER]

Sätt en 'Regnsynd:
'
på inlägget. Så att vi som inte spelat Regnsynd slipper få reda på info vi inte ville ha. Allmän forumspraxis, vettu, men det godtas då du är ny här.

SPOILER~Varning för spoilerande av överraskningar. Ungefär.

Ezping Orm

Hero
Re: Vad finns i kaptenens kista

Frågan är nu vad som finns i kistan som spelgänget förstås inte fått lov att öppna.
Vad sägs om ett halvt dussin krypterade kontrakt från Hertig Amirro Silversparre, påväg till piratkaptener och smugglare i pirathamnen Mirron? Dessutom lika många penningpungar fyllda med dvärgiska guldmynt! Kontrakten går ut på att bl.a. kapa kungatrogna handelsskepp, anfalla kungatrogna byar, belägna vid kusten, och att kidnappa/mörda nära släktingar till Rikskonungen...

Ett sådant fynd skulle kunna få många intressanta konsekvenser och dessutom har rollpersonerna möjlighet att spinna vidare på det hela efter att de klarat av Regnsynd!

(Jag är lite osäker på var en kapten bor på ett piratskepp)
Kaptenens hytt brukar kallas för kajuta .

nicole

Warrior
hur mycket guld är rimligt?

Det låter som en riktigt bra idé. Hur mycket dvärgiskt guld är rimligt, och varför just dvärgiskt guld?

Ezping Orm

Hero
Re: hur mycket guld är rimligt?

Hur mycket dvärgiskt guld är rimligt, och varför just dvärgiskt guld?
Tillräckligt med guld för att piraterna ska bli nöjda (hur mycket får du avgöra själv). Att det är just dvärgiska mynt kan vara ett bevis på att dvärgarna stödjer upprorsmakaren Silversparre (givetvis i hemlighet). :gremwink:

nicole

Warrior

Problemet är att jag inte vet vad som kan vara rimligt för mitt spelgäng på fyra personer som spelar sit första äventyr (givetvis får de dela med kapten Rask och hans gäng på 10 sjömän)

Fahnen

Swordsman

15 pers hmmmm..... Kanske saker för ett värde på 1500, beroende på hur storleken på kistan. Plus att idén med Silversparres krypterade dokument är en kul idé. Min rp är för tillfälet i Talons katakomber, har hittat sådana dokumnet och 2 ton guld....hehehe ska bara se om man kommer överlevande därifrån.......

Storuggla

Champion

"). Att det är just dvärgiska mynt kan vara ett bevis på att dvärgarna stödjer upprorsmakaren Silversparre (givetvis i hemlighet)."

Men va? I Intrigmakande A får man lära sig att inte lämna spår som pekar mot en själv, till exempel valutor eller dokument. Hade jag suttit i mitt bergsfäste och smidit ränker så hade jag betalat i jargiska eller cirefaliska mynt, bara för att kasta misstankar åt ett annat håll.
Fast nu sitter jag hellre i min missleby och smuttar på en misslebrygd istället :gremwink:

Storuggla, en lök

Xzarjo

Warrior
2 Ton guld??[OT]

Gissa om ägaren kommer vara ute efter dej! Du kommer nog få räkna med både lönnmördare i total och ett ANTAL guldglada kungar med "kontakter" som vill samtala med dej och den där stora trukken med en överdimensionerad klubba i enrum. För att inte tala om alla tiraker på takalorr som.... gösses vilken rolig äventyrside :gremgrin:.

PS. Tur att det var guld och inte glud. DS.

Ezping Orm

Hero

I Intrigmakande A får man lära sig att inte lämna spår som pekar mot en själv, till exempel valutor eller dokument. Hade jag suttit i mitt bergsfäste och smidit ränker så hade jag betalat i jargiska eller cirefaliska mynt, bara för att kasta misstankar åt ett annat håll.
Vem säger att det inte är Cirefalier eller Jargier som i hemlighet stödjer Silversparrarna, och för att leda in eventuella motståndare på fel spår, har man betalat med dvärgiska mynt...

walium

Ganska töntig, faktiskt

"Vem säger att det inte är Cirefalier eller Jargier som i hemlighet stödjer Silversparrarna, och för att leda in eventuella motståndare på fel spår, har man betalat med dvärgiska mynt... "

Eller så är detta precis vad dvärgarna vill att folk ska tro genom att använda sina egna mynt..... :gremwink:

storken

Warrior

eller så är det självaste Ezping Orm som ligger bakom det hela, det var trots allt hans idé. :gremsmirk: