Nekromanti Reign of Fire

Big Marco

Läskig
Verkar vara en rätt ball idé. Filmen alltså. Drakarna vaknar år 2084 och sprider förödelse i ett mörkt London.

Kan bli hur dåligt så helst, men en viss coolhetsfaktor lär ju vara beständig i vilket fall som helst. Om inte annat gillar jag scenen där en drake jagas av en attackhelikopter och att man skjuter SAMs på dem. =)

Tippis

Warrior
<blockquote><hr>Hur kan dom ens komma på något så fånigt?<hr></blockquote>...dom har väl läst för mycket shadowrun /images/icons/dragon.gif, men missat poängen...

Om vi ändå är intte på att tipsa om märkliga filmer, gör jag en ny drive för Avalon (se här för IMDBs info), med namn som Neil Gaiman och skaparna bakom Ghost in the Shell bakom sig... En tjäklarns udda film...

Jerry Sköld

Veteran
JAA! Det finns en annan, icke-polsk (?) människa i världen som hört talas om Oshii´s Avalon. Vet du när man kan få en chans att beskåda den här i Sverige? Måste man göra en specialimport på DVD, eller bege sig till den kungliga hufvudstaden för att beskåda den på någon skum liten "smal" biograf...?

Tippis

Warrior
Beror nog på hur den går utomlands... GitS fick ju lite reklamtid i svensk TV, så det är möjligt att någon vet vem Oshii är. Men annars är nog risken att den kommer (in)direkt till video och DVD. Den spelas tydligen på bio i frankrike just nu, så det kan dröja ett tag innan den går att få tag på, i alla fall på lagligt vis. För egen del måste jag säga, att jag definitivt kommer kasta pengar på den. Den är kanske inte ett mästerverk, men har stämning nog att göra hela amerikanska rättsväsendet upptaget i 40 år framöver.