Nekromanti Reklamfight mellan Neogames och Riotminds!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Fight! Fight! Fight!

Någon mer än jag som tycker att reklamfighten mellan Neogames och Riotminds är söt?

Riot gick ut rätt hårt och kaxigt i Fenix och skanderade "bara ett rollspel kan vara störst i Sverige". I senaste Sverox kontrar Neogames med "Sveriges största och bästa rollspel!".

"Hur kan båda vara störst?" frågar man sig då. Jo, Neogames går på antal tryckta sidor (464 sidor regler, över trettio tilläggsmoduler!) medan Riotminds snyltar på Target Games/Äventyrsspels tidigare utgåvor (sålda exemplar mao).

Neogames källa till att Eon är bäst är DN:s test av rollspel som publicerades för några år sedan. Liiiite orättvist är väl att DoD6 inte hade tryckts när det testet gjordes vilket medförde att Chronopia fick bära DoD:s fana. Inget ont om Chronopia men det har en ganska liten skara beundrare. Det vore intressant om testet gjordes om idag (även om resultaten ofta är rätt ointressanta då frågan är så extremt subjektiv).

Aja, kul är det varje fall att vi får lite hård rivalitet mellan de två giganterna. Undrar om vi kan få Theo och Marco att gå upp i ringen och göra upp med nävarna :gremsmile:

/Vulf

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Såg Neos Eon-reklam i Sverox.. nån mer än jag som tycker att den för tankarna till spelen under 80-talet som marknadsfördes med antalet yrken och besvärjelser som säljande argument?

450 sidor btw, är det inte lite väl mastigt för ett nybörjarrollspel? Har Neo gett upp den marknaden till DoD?

Johan K

Gammal & dryg
HeHe !
Tjaa, nån större fight mellan de 2 företagen har jag inte märkt faktiskt... På gott & ont antar ja... :gremcrazy:
& ja, det skulle ju vara intressant med en liten marknadsundersökning mellan de 2 spelen ja..

Helmgast
Äsch, det finns ju Dogmarollspel [ANT]

Eon III har bättre rollspelsintroduktion och spelartips, så uppgivet är det inte.

Wictor

Warrior
Vadslagning??? OT

Aja, kul är det varje fall att vi får lite hård rivalitet mellan de två giganterna. Undrar om vi kan få Theo och Marco att gå upp i ringen och göra upp med nävarna
Vem sköter vadslagningen och när börjar den? :gremtongue:

Honken

Hero
Aja, kul är det varje fall att vi får lite hård rivalitet mellan de två giganterna.

Tja, men konkurens är bra för oss konsumenter, naktdelen är väl om ett av företagen går ikull... Jag hoppas bara att det inte ska komma till någon riktig batalj. Vänskaplig konkurens är bra, den andra typen är det inte...

Önskar bara jag kunde sen annonsen i Sverox...

/Honken

chrull

Stockholm Kartell
nej.

Den här diskussionen ska vi nog inte ta i den här tråden va?

ett enda svar och jag låser.

Sånt får ni prata om i en egen tråd. tack.

chrull

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: För alla som vill se annonsen

Och jag som trodde att man inte fick lägga in köpes- & säljestrådar... :gremsmirk:

Magnus L

Hero
Aja, kul är det varje fall att vi får lite hård rivalitet mellan de två giganterna. Undrar om vi kan få Theo och Marco att gå upp i ringen och göra upp med nävarna

När bara den ene står kvar utmattad och trött så ska jag göra en streaking och slå honom i huvudet med mina Wastelandsböcker för att visa vad som verkligen dominerar. :gremgrin:

Magnus L

Hero
Ang konkurrens

Jag tror att även om rollspelsföretag kokurerar inbördes så är den stora konkurrensen mot andra typer av tidsfördriv.

D.v.s. Neogames och Riotminds konkurrerar tillsammans mot t.ex. datorspel och tv-spel.

Mina åsikter..