Nekromanti Rekommendation på spellaptop?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo, jag vet, laptops är inte till för spel. Men skit i det nu.

Nå; jag har börjat fundera lite på om man inte skulle ta och komplettera sin maskinpark med en spellaptop vid tillfälle. Det här är ganska teoretiskt ännu så länge, men jag tänkte försöka samla lite tips och idéer.

Vi kan använda två spel som nåtslags baslinje, för att ni ska förstå vilken ålder och nivå på spelen det kan röra sig om: Mass Effect 1/2 och Transformers: War for Cybertron. War for Cybertron har jag fått igång på en dualcore 1.5ghz:are med ett ruskigt dåligt intelgrafikkort (men jag fick köra 256*200-upplösning...) Mass Effect 1/2 kör såvitt jag vet Unreal 3-motorn, men är lite kinkiga vad gäller grafikkort och deras kapacitet när det gäller shaders etc.

Så: kravspec för spellaptop:

- Klara av Mass Effect 1 och 2
- Klara av Transformers: War for Cybertron
- Vara stabil
- Inte bli överhettad under spelande (moderna laptops tycks ha hur dålig värmeavledning som helst...)

I övrigt: Inga krav. jag behöver ingen stor skärm, inget stort tangentbord, ingen stor hårddisk, ingen dvd-rom etc etc. Och spelen är ju inte direkt Battlefield 3.

Så... Någon som äger en spellaptop som ni är nöjda med och kan rekommendera? Någon som har något märke att avråda från?

Übereil

Swashbuckler
Jag gissar att du vill kunna klara Mass Effect 3 när det kommer ut i Mars/April (eller när det kommer ut nu igen) också...

Übereil

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Übereil said:
Jag gissar att du vill kunna klara Mass Effect 3 när det kommer ut i Mars/April (eller när det kommer ut nu igen) också...

Übereil
Kanske; jag ligger några år efter och kommer nog att ha spel att spela även utan ME3. Jag använde mest spelen som exempel på hur för hur snygga/nya spel jag tänker mig kunna spela på burken. Framför allt om nyare spel betyder antingen drastiskt försämrad värmehantering eller att priset blir helt orimligt.

(Och nej, jag tänker inte säga någon prisklass jag letar i. Jag begränsar genom att säga "behöver inte klara nyare spel än såhär" istället)