Nekromanti Rekommendera andra forum till mig!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Förutom några enstaka besök över på fria ligans forum, och nån årlig blick på sverok så är det här det enda forum jag hänger på. Förvisso räcker det här forumet rätt långt, men ibland skulle jag vilja ha några fler forum att surfa runt bland när trafiken här dör av till och från (Som under Gotchcon).

Det är så klart svårt att förklara precis vad jag har för smak, men det ska framförallt vara rollspelsfokuserade forum och gärna såna där det pratas äventyrsskapande eller tradspelsregelskapande. Men det viktigaste är nog att det ska vara hyfsat välbesökt och att det postas aktivt.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Bra fråga, absolut går engelska bra! Även forum på tyska (på temat) skulle vara intressant då det skulle ge mig en ypperlig anledning att öva mig på det språket =)

/Edit: Vad gäller genre så skulle jag säga att allt förutom "realistisk", mundan nutid går an. Nån slags fantastik eller sci-fi uppskattas!

Det är helt okej om forumen är dedikerade till specifika rollspel även om jag inte spelar dem.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
enworld.org

Världens största rollspelsforum.

rpg.net

Ett annat stort rollspelsforum. Med särskilt känsliga moderatorer, till och med mer känsliga än de på rollspel.nu

dragonsfoot.org

AD&D. Fanan hölls stolt och högt och inget annat än AD&D är tillåtet (nästan).

http://www.giantitp.com/forums/

Forumet på sajten för Order of the Stick. Snackas mycket OotS, förstås, men en del annat också.

Fenhorn

Amatör på proffsnivå
Hârnforumet

http://www.lythia.com/forum/

Det kanske inte längre är det mest livade forumet i världen, specielt inte efter det stora grälet för x antal år sedan (av typen, "Clash of the Titans"). Handlar då självklart mest om HârnWorld och HârnMaster i olika former (och nånting som heter Harshlands, en text MUD, vilket jag inte vet vad det är).

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
Det finns ett forum för Pendragon. Där pratar man bara om Pendragon och Arthuriana. Mycket frågor kring regler och culture-gaming-aspekterna av spelet av noobs, och så typ jag och en finne som diskuterar husregler.

Aktiviteten har sjunkit ganska mycket de sista två åren eller så, men det brukar alltid finnas ett par aktiva diskussioner där.

Tomatalven

Hero
Du sa framförallt rollspelsforum och inte bara rollspelsforum så jag ger dig mitt favoritforum:

dharmaoverground.org

En massa hardcore-meditatörer som försöker nå eller påstå sig nått upplysning och använder sig av (i min mening pseudo-)theravadabuddhistisk terminologi. Om du vill pröva nåt helt nytt :)

Paal

Imaginär fantast
Ett engagerat och aktivt forum jag hängt på en del förut är: http://eclipsephase.com/forum

Givetvis pratas det mest om Eclipse Phase men även generellt om sci-fi, framförallt hard sf och vetenskapliga framsteg. En hel del extremt kunniga och pålästa medlemmar.

RasmusL

Champion
story-games.com har en hel del riktigt skarpa människor som postar och behandlar rätt mycket tradspel (även om det är blandat).