Svarte Faraonen
Sumer is icumen in
Jag behöver ett bra äventyr, företrädesvis medeltida eller fantasy, för att kicka igång en ny kampanj. Äventyret kommer att portas till ett eget system och möjligen också en egen värld, så det jag efterfrågar är:
* Inget allt för miljöspecifikt. Om det är till för att visa upp någon särskild feature i det spel det ursprungligen kommer från, typ kampen mellan Lag och Kaos i Stormbringer eller uråldriga fasor i Call of Cthulhu, då är det nog för svåranpassat.
* Inte för mycket magi. Magi är alltid jobbigt att porta mellan spelmiljöer.
* Inte för mycket strid. Om äventyret har attityden att rollpersonerna bör överleva tre-fyra strider på raken är det nog inte så lämpligt, om det inte går lätt att justera.
* Öppna lösningar. Det ska gärna finnas många trådar att spinna vidare på efter äventyret, och mycket spelarna kan undersöka vidare i en fortsatt kampanj (allt beroende på deras egna intressen).
* Inte simpelt. Det här handlar inte om att lotsa in folk som aldrig spelat förr, det handlar om att hitta ett bra avstamp för speltestandet av mitt eget system. Därför bör inte äventyret vara hur enkelt uppbyggt som helst, utan får gärna ha lite tuggmotstånd.
* Inget allt för miljöspecifikt. Om det är till för att visa upp någon särskild feature i det spel det ursprungligen kommer från, typ kampen mellan Lag och Kaos i Stormbringer eller uråldriga fasor i Call of Cthulhu, då är det nog för svåranpassat.
* Inte för mycket magi. Magi är alltid jobbigt att porta mellan spelmiljöer.
* Inte för mycket strid. Om äventyret har attityden att rollpersonerna bör överleva tre-fyra strider på raken är det nog inte så lämpligt, om det inte går lätt att justera.
* Öppna lösningar. Det ska gärna finnas många trådar att spinna vidare på efter äventyret, och mycket spelarna kan undersöka vidare i en fortsatt kampanj (allt beroende på deras egna intressen).
* Inte simpelt. Det här handlar inte om att lotsa in folk som aldrig spelat förr, det handlar om att hitta ett bra avstamp för speltestandet av mitt eget system. Därför bör inte äventyret vara hur enkelt uppbyggt som helst, utan får gärna ha lite tuggmotstånd.