Rekommendera mig ett rollspel som är metal

Anthrox

Tunnelseende bybo av oanade proportioner.
Skuggornas Mästare från Mylingspel är metal. Och alla andra musikgenrer.

Genesis

Ni dés ni maître
Metal Öpera is a game of blunt passion given an electric voice. You play an angry Rocker fighting against the oppression of the State with violence both musical and physical. A Rocker is typified by the leather-clad bad-ass weilding a smoking shotgun (with a broadsword bayonet), sparking guitar slung over his shoulder. He stands atop a pile of downed foes, a rumbling storm approaching from behind lit within by fierce lightning and without from the hellish fires below.

luddwig

Lawful evil
För många, många år sedan gjorde jag och min bror ett rollspel där man spelade musiker i ett band. Det fanns regler för att skriva låtar, repa, rigga inför spelningar, genomföra konserter och så vidare. NWOBHM, power metal, doom eller grindcore - allt funkar ... lika dåligt ska tilläggas, för reglerna framstår i backspegeln som allt annat än bra. Väldigt mycket rullande av tärningar och väldigt mycket räknande men det hindrade oss inte från att ha roligt där och då.

God45

#PrayersForBahakan
Black Crusade är ganska metal. Man spelar sataniska kättare, muterade supersoldater, trollkarlar och galningar som klär sig i rustningar med spikar på, mantlar av mänskliga ansikten och BLOD! Sedan ger man sig iväg genom rymden på rymdskepp som hoppar genom helvetet för att försöka störta den värsta tänkbara fascistiska regimen. Man kan till och med spela en Nosie marine och döda folk genom att spela för mäktig metal på dem!

40880CE1-2B0F-4FA6-B6AB-A9459F27E9AF.jpeg

Nässe

Myrmidon
Kult Divinity Lost är mer metal än metal. Nä, jag vet inte, bara en tanke. Inget stort metal-fan, gillar mer punk ;)

God morgon! Här hade det trillat in en del svar.
Dags att kolla upp dagens tips.

Riddle of Steel, Skuggornas Mästare, Metal Öpera, Umläut! , Dark Sun , Black Crusade (Redan spelat, mycket metal!), Barbarians of Heavy Metal, Kult Divinity Lost, Lotfp.

Tackar ödmjukast för alla tips så långt. Återkommer med mina tankar efter att jag spanat in tipsen ovan.