Nekromanti Rekord

Cerec

Veteran
Var ligger rekordet med Ob3t6??? I vår grupp ligger det på 43../images/icons/tonguea.gif

Kalim

Veteran
Min grupps rekord ligger på 26 med Ob1t6 ,slå det! För övrigt var det ett dödslag för en Kraggbarbar som hade 21 i chock.

/images/icons/smile.gif "Kalim den eviga vandraren"

Khobo

Veteran
Fylleslag

Det är inget rekord, mer en anekdot.. /images/icons/smile.gif

En spelare, tidigare kapten i gardet men numera hertig, firade sitt bröllop på den lokala borgen. Alla hade det mycket trevligt, och underhållningen samt maten var mycket bra. Hertig drack lite vin.. lite öl.. lite mer vin.. lite mer av varje.. Spelaren skulle sedan slå ett 'fylleslag' på ob2T6. Slaget blev oroväckande högt, men spelaren klarade det. Han fortsatte obekymrat sitt drickande och hällde i sig vad han kom åt. Sedan skulle spelaren slå ett nytt slag, ob3T6. Rollpersonen hade f.ö. 14 i TÅL. Tärningarna rullade och.. där dök en sexa pp, och en till. Slagen fortsatte.. sexor.. sexor... Det stannade runt 30. Hertigen blev.. rätt vimmelkantig. Han hoppade upp på borden och började sjunga gamla soldatvisor medans delar av adeln tittade undrande åt hans håll. Han gerppade en kamrat, en annan rollperson, och började dansa i mitten av salen. Hur bröllopsnatten förflöt ska vi inte ens tala om...

Mattias

lyfalitrorjag

Veteran
Re: Rekord - 72

en av våra gubbar fumlade och fick slå ob1t6 skada resultetet blev 30 han fick ont/images/icons/hairy.gif

Freelancer

Warrior
Jag har kommit upp till 57 med en dolk.../images/icons/devil.gif
Mitt rekord med Ob1T6 är 24 (tror jag det var)... Det var ruskigt illa, för det var ett chockslag /images/icons/blush.gif....

Varg

Veteran
Famlijenäring, Ob1t6 + 1. Där slår killen 31, får alltså 32 enheter för övertala..... tror han fick 21 i övertala, det högsta värdet någon rollperson haft hos oss.....

Darkly Noom

Veteran
I en tidigare spelgrupp så gjorde en kille 74 med Ob3t6. Dvärgaborstet i skalle... Hehee... Gissa om offret dog elle.../images/icons/doh.gif

Zalpurgius

Veteran
Lustigt

Rekord var det? vi har ett par, men det är lite svårt att komma ihåg bara. Själv har en av spelgruppen kapat av en stålstav med en fickkniv. Själv har jag slagit till en dvärg med ett slag så han nästan dog 36 med ett "vanligt" slag - inga kraftfulla. En annan har slagit av ryggraden på en trukh med ett slag.
En annan har gjort en skada på 54 med 1T6 av något slag som jag inte kommer ihåg.

Men har ni någonsin fått 64 på färdighetslaget mot smyga? det har jag - Då smyger man inte, då hoppar man och skriker i skyrkan.

Tänkte också berätta en anekdot i sammanhanget...
Våra kära hjältar är jagade av den onde baronens soldater (såklart!).
En av dem är ganska ordentligt skadad sen en tidigare strid, kan inte hålla ordentlig fart.
En annan RP o en SLP vänder för att ge de andra tid att komma undan (i gruppen ingår dessutom ett par kvinnor).
Ett par soldater kommer före de andra, RP:n rusar på sin kotståndare o hugger huvudet av honom med första hugget, det flyger i en fin bana...
Sedan rusar han mot nästa soldat som kommer, förlorar först initiativet, men tar tillbaka det i nästa runda, hugger, men elakingen parerar med sin sköld.
Han börjar slå sin skada....
Tror att vi slutade nånstans runt 80 i skada...vilket ledde till att han hugg sönder skölden och av armen som höll den.
Efter de två huggen tittade de andra soldaterna på varandra, sen flydde de....