Nekromanti Rekvisita och underliga spelare...

The_shadow

Warrior
en av mina spelare är lite udda, när han skall spela Eon, släpar han med sig en Ringbrynja a 11Kg (som han givetvis har på sig), han har även med sig en Yxa (typ stridsyxa) och en dolk (med drake som Hjalt (nästan i storlek med ett kortsvärd)), förutom detta har han odlat helskägg för att som han säger "smälta in i miljön bätte"... detta är inget jag motsätter mig då det är en rejäl stämmningshöjare... tyvärr är han inte lika bra på att levandegöra sin karaktär...
Edit// glömde tillägga att han även har ett litet armborst :gremgrin:

så, har ni förslag på vad jag som SL kan använda som rekvisita? alla tips är välkomna (sedan om jag använder dem är en annan sak) :gremwink:

carmon

Veteran
jag brukar göra små saker som pergament och pergamentrullar som RP:na får sitta och fingra med. Kan även tänka mig att ibland blanda in kortlekar då jag rollspelar så att RP:na får något att ta på.

Lord Lukas

Veteran
Hehe... skön kille! I ditt fall tycker jag at en spelledare ska vara mystisk när han spelleder... dvs jag tycker att du ska ha typ mörk kåpa och huva... kanske måla dig svart i ansiktet och instalera två lysdeoder till ögon ;-) Försöka se som mycket ut som en tradditionell "ond" magiker eller kanske druid... Inte för att det smälter in i Eon spec. bra... men vem ryser inte när han ser de mörka ryttarna i Lord of the ring?? Något sådant!
Sedan kan man ha mörk belysning med mycket ljus och spela mörk orgelrock... en svag doft av rökelse, kanske lite rök. Ett annat bra tips... som jag har funderat på själv är skivor med ljud... som tex skogsljud, en brusande flod... om man jobbade med att klippa ihop ljuden och anpassa dem till vad som händer i spelet skulle det vara en stor stämmningshöjare... men det kräver MYCKET jobb och utrustning!

Lord Lukas

Veteran
Också bra ideer... brukar rita kartor som jag försöker få så luggslitna som möjligt! ,-) Att elda upp pappret i kanterna och sedan svärta med en tendare fungerar någerlunda... men det är trist när den nya kartan går över styr :gremtongue:

carmon

Veteran
doppa den i The och stryk den så blir den hård och gul. Svärta den i kanterna, vik ihop den och lägg den i en bok med mycket tryck på. Blir toppen.

Meldert

Veteran
kartor i ugnen...

Stoppa in kartorna i ugnen på sisådär 100 grader (möjligen krävs lite varmare) i några minuter, ÖVERVAKA!

Då kommer de åldras så där lagom jämt och vackert, lite mer kontrollerat än att använda tändare...

Jimmy_SL

Warrior
En fråga varför ska de vara svärtat i kanten på gammal kartor, vad kommer den idén ifrån? För alla skattkarte-ägare under medeltiden, brännde väll inte sina kartor lr så...