Nekromanti Relationen mellan blodskulten och Demonerna

frulling

Veteran
Hej sitter och spelleder en episk eon 4 kampanj i jargiska maktspel om kejsarmakten med mörkret om meta plots i bakgrunden.(spoiler för spelarna) Nu efter 50 möten börjar del ett nå sin kröning då en ny kejsare ska krönas. Här uppstår dock en ny fundering jag gärna tar forumets hjälp med att lösa. Hur är relationen mellan blodskulten(leda av nattens drottning) och "demonerna"(xinu med flera).
Lite bakgrund. Jag har arbetat med några grupperingar som alla försökt ta makten i jargien. Dessa har med/motarbetat allierade sig mm på vägen. Dess är;
De korupta jargien där av del daak fantiker
Demonerna som förbereder inför mörkrer (bara 3 år kvar)
Drakarna vill motarbeta mörkret
Blodskultistern
Det ovan är såklart en extrem förenkling av 50+ karaktärer och plots.

Nu lite förvånande verkar det som blodskulten vinner spelet i jargien. Kampanjen ska du ta steget ut i världen och lite mer mystik kring det kommande mörkret (finns ju så mycket material att nytja). I denna internationella kampanj kvarstår dock; hur kommer demonerna och blodskulten gå vidare? Utrotningskrig dem emellan för att ha bästa läget vid mörkret? En allians med alla "goda" relioner? Här söker jag tips och tankar. (Referera gärna till material eller ställ frågor)

Tck på förhand.

Kuma

Veteran
Thanata (Nattens drottning) var väl en av de mörkerherrar som stred på Mundana i det förra mörkret, enligt Legender & Hemligheter? Så en (möjligtvis svajig) allians med övriga mörkerherrar verkar inte helt orimlig att vänta sig.

EDIT: Fast det där med Mörkret och antagligen allt som rör det, verkar ju vara på väg att ret-connas ganska rejält, om jag har tytt Helmgastarnas hintar rätt...

Ymir

Liten kantbaron
I mitt Mundana har jag alltid kört på att Blodskulterna och Xinukulterna hatar varandra, särskilt i Damarien, där Xinukulterna i min tajmlajn tycks ha vunnit genom Ariandras manipulationer, och kastat ut lamiorna. Xinu, presumably den jargiska avataren, använde sedan en stor del av sina resurser för att bringa lamiornas fäste i Kirath på fall, och lamiornas kulter är därmed i en kraftigt försvagad position. Jag tycker dylika konflikter mellan de båda fraktionerna blir mer dynamiskt och känns mer trovärdigt än att de skulle göra gemensam sak med varandra.

frulling

Veteran
Tack, då låter jag mina laminor hämnas på xinu i min kampanj för de saker de gjort i din kampanj. Får läsa på om den jargiska avataren en gång till och se vilken av xinu grupperna blodskulten fokuserar på först.

Kraetyz

Omöjlig att ha att göra med
Kuma;n179048 said:
EDIT: Fast det där med Mörkret och antagligen allt som rör det, verkar ju vara på väg att ret-connas ganska rejält, om jag har tytt Helmgastarnas hintar rätt...
Ymir skriver Mörkret 2.0?! :D
please let it be

Kuma

Veteran
Ymir;n179093 said:
I mitt Mundana har jag alltid kört på att Blodskulterna och Xinukulterna hatar varandra, särskilt i Damarien, där Xinukulterna i min tajmlajn tycks ha vunnit genom Ariandras manipulationer, och kastat ut lamiorna. [- - -] Jag tycker dylika konflikter mellan de båda fraktionerna blir mer dynamiskt och känns mer trovärdigt än att de skulle göra gemensam sak med varandra.
True that; i Av Blod Komna [spoiler alert!] finns ju både blodskultister/lamior och xinukultister representerar, som rivaliserande faktioner.

Så visst. Kanske inte så säkert att det skulle bli någon allians, trots allt ^_^

Kuma

Veteran
Lightshy;n179278 said:
Går det att hitta Ymirs orginalskrift någonstans?
I tråden jag länkade till finns ytterligare en länk, men jag tror tyvärr inte att den funkar längre.
Dock har Ymir skrivit en kortare sammanfattning senare i tråden, där han går igenom det "viktigaste" i hans version.

Ymir

Liten kantbaron
Det verkar vara så illa att äldre inlägg på det gamla forumet inte längre går att öppna. Jag hoppas det inte innebär att mitt och Fahnens Mörkrerkoncept är förlorat i internets dimmor. Här är länken som borde ha fungerat.