Hej sitter och spelleder en episk eon 4 kampanj i jargiska maktspel om kejsarmakten med mörkret om meta plots i bakgrunden.(spoiler för spelarna) Nu efter 50 möten börjar del ett nå sin kröning då en ny kejsare ska krönas. Här uppstår dock en ny fundering jag gärna tar forumets hjälp med att lösa. Hur är relationen mellan blodskulten(leda av nattens drottning) och "demonerna"(xinu med flera).
Lite bakgrund. Jag har arbetat med några grupperingar som alla försökt ta makten i jargien. Dessa har med/motarbetat allierade sig mm på vägen. Dess är;
De korupta jargien där av del daak fantiker
Demonerna som förbereder inför mörkrer (bara 3 år kvar)
Drakarna vill motarbeta mörkret
Blodskultistern
Det ovan är såklart en extrem förenkling av 50+ karaktärer och plots.
Nu lite förvånande verkar det som blodskulten vinner spelet i jargien. Kampanjen ska du ta steget ut i världen och lite mer mystik kring det kommande mörkret (finns ju så mycket material att nytja). I denna internationella kampanj kvarstår dock; hur kommer demonerna och blodskulten gå vidare? Utrotningskrig dem emellan för att ha bästa läget vid mörkret? En allians med alla "goda" relioner? Här söker jag tips och tankar. (Referera gärna till material eller ställ frågor)
Tck på förhand.
Lite bakgrund. Jag har arbetat med några grupperingar som alla försökt ta makten i jargien. Dessa har med/motarbetat allierade sig mm på vägen. Dess är;
De korupta jargien där av del daak fantiker
Demonerna som förbereder inför mörkrer (bara 3 år kvar)
Drakarna vill motarbeta mörkret
Blodskultistern
Det ovan är såklart en extrem förenkling av 50+ karaktärer och plots.
Nu lite förvånande verkar det som blodskulten vinner spelet i jargien. Kampanjen ska du ta steget ut i världen och lite mer mystik kring det kommande mörkret (finns ju så mycket material att nytja). I denna internationella kampanj kvarstår dock; hur kommer demonerna och blodskulten gå vidare? Utrotningskrig dem emellan för att ha bästa läget vid mörkret? En allians med alla "goda" relioner? Här söker jag tips och tankar. (Referera gärna till material eller ställ frågor)
Tck på förhand.