Nekromanti Religösa människor som får mig att koka

Rävnos

Warrior
Ja, jag pluggar då till religionslärare, men jag ser inte mig själv som särskilt religös, jag har visserligen min tro, men den är inte särskilt stark och väldigt personligt utformad och skiljer sig rättkraftigt från de stora världsreligionerna och jag tror det är en fördel i mitt kommande arbete, att vara opartisk.
Men denna opartiskhet gör att jag får ta emot mkt skit av religösa människor. Det jag tänker på just nu är följaden:

Som några av er säkert har fattat gillar jag KoRn(och för er som inte vet vad KoRn är så kan jag informera att det är ett rockband, samples kan hittas på www.korntv.com), men vad många av er säkert inte vet är att en av KoRns två gitarister droppade bandet för några månader sedan för att han funnit gud och inte längre kunde spela i ett vredens band som sände barnens själar till djävulen(sanningen enligt mig ligger visserligen närmare att han missbrukade amfetamin så hårt att han inte längre klarade av att turnera, men det hör inte hit).

Efter att denna mannen, Brian Welch hoppade av bandet har bandet och hans egna personliga forum invanderats av två stora grupper av kristna, dels de förvirrade som ställer frågor som om de kommer komma till himlen om de lyssnar på KoRn, om det är sant att muslimer är missleda av djävulen, om biblen verkligen säger att homosexuella aldrig kommer till himlen osv. dessa kan jag hantera, de är förvirrade och vilsna precis som många andra kids, lite snälla ord och en puff i rätt riktning brukar få dem att börja tänka själva och söka religion av rätt anledning istället för att bli religös för att få lätta svar.