Hej!
Jag har börjat spela Eon med en grupp kristna killar och tjejer, där deras rollpersonerna är missionärer, tempelriddare och munkar. Men då drivkraften i deras liv, består i att älska Gud, värna om liv och sprida budskapet om Daak, så undrar jag hur jag kan skapa en kampanj som kretsar kring detta?
Då Daak kyrkan har stort inflytande i Mundana, så vill jag attrollpersonerna tillhör en "utbrytargrupp" inom Daak-kyrkan (bestående av människor som gör en annan tolkning av heliga texter som inte det högre prästerskapet håller med om). Konsekvensen av detta har blivit att prästerskapet tagit sin hand från dem. De kan därför kan inte räkna med att ta "kyrkans resurser" (kontakter & pengar) i anspråk för att nå sitt mål.
Vad ska jag ha för mål med kampanjen? Ska det vara typ att de ska bygga en församling hos Tiraker eller hos något annan barbariskt folk, som är svåra att nå? Ska de finna en helik bortglömt relik som ger gudomlig vishet? Eller kanske det ska vara att besegra något ont väsen från modulen "legender och hemligheter?
Är möjligt att med andeförnimelse låta rollpersonerna uppleva äventyr i "andeplanet"? Vilka utmaningar kan de ïsåfall möta där?
Religiösa äventyr är en ny utmaning för mig som spelledare. Hjälp mig är ni snälla!
Hälsningar
Henrik
Jag har börjat spela Eon med en grupp kristna killar och tjejer, där deras rollpersonerna är missionärer, tempelriddare och munkar. Men då drivkraften i deras liv, består i att älska Gud, värna om liv och sprida budskapet om Daak, så undrar jag hur jag kan skapa en kampanj som kretsar kring detta?
Då Daak kyrkan har stort inflytande i Mundana, så vill jag attrollpersonerna tillhör en "utbrytargrupp" inom Daak-kyrkan (bestående av människor som gör en annan tolkning av heliga texter som inte det högre prästerskapet håller med om). Konsekvensen av detta har blivit att prästerskapet tagit sin hand från dem. De kan därför kan inte räkna med att ta "kyrkans resurser" (kontakter & pengar) i anspråk för att nå sitt mål.
Vad ska jag ha för mål med kampanjen? Ska det vara typ att de ska bygga en församling hos Tiraker eller hos något annan barbariskt folk, som är svåra att nå? Ska de finna en helik bortglömt relik som ger gudomlig vishet? Eller kanske det ska vara att besegra något ont väsen från modulen "legender och hemligheter?
Är möjligt att med andeförnimelse låta rollpersonerna uppleva äventyr i "andeplanet"? Vilka utmaningar kan de ïsåfall möta där?
Religiösa äventyr är en ny utmaning för mig som spelledare. Hjälp mig är ni snälla!
Hälsningar
Henrik