Som handen´i ...
Mitt intryck är att Samoripräster och Allvetandets brödraskap går ganska bra ihop. Ifrån Allv. B. sida är Samoriläran ännu en felaktig version av den rätta sanningen men deras präster accepteras som goda lärda män.
Hur Samoriläran ser på A.B är ungefär liknande. jag har valt att ge dom en förstående inställning då A. B ändå är ute och missionerar i Asharina och strävar efter att ge alla en chans att utbilda sig och därför utbildar bönderna i att läsa och skriva. något som för med sig att Samoriläran i sin tur rotar sig djupare hos befolkningen. Sedan har dom båda religionsutövarna dessutom samma fiende, JARGIEN, vars inkvisitörer jagar de båda religionsutövarna.
I mitt Mundana har också A. B. hjälpt Asharinas prästerskap med att förtydliga vissa svårlästa skrifter med sin oehörda kunskap om historia, lingvistik, äldre religionskunskap osv. Detta har gett dom många plus i kanten hos Samorimännen. Vissa har till och med låtit sig övertalas till ABs syn på religion och gudar och aslutit sig till dess följe i jakten efter den absoluta kunskapen.