Nekromanti Religioner och raser

I spelgruppen som jag leder finns det en alv av Korpikallas släkte, som har övergett sitt alviska samhälle för människornas.
Han har anamat Gerbanis som religion, arbetar som stupeman och beter sig i huvudsak som en människa. Eller som en alv som är en aning förbannad på sina släktingar.
Alven, som nykonverterad, känner en dragelse till religionen, och en av hans avlägsna drömmar är att kunna bli Järnhandsriddare.

Så, min fråga är, vad säger ni, tycker ni att det ska gå att göra en alvisk järnhandsriddare?
Enligt regelboken verkar det ju nästan som att vissa gudar inte ens tittar på de raser som inte har med dem att göra.
Själv tycker jag att det är en intressant idé, jag ser det riktiga i att en krigiskt lagd alv som anammat en ny religion kan tänka sig att bli krigarpräst.

Och om frågan har varit uppe förut och ni tänkter säga SÖK till mig som vi ofta gör på Eon-forumet, så har jag redan försökt.

Dimfrost

Special Circumstances
Jag är alltid svag för avfällingar på olika sätt, så jag tycker det här var en trevlig idé. Att guden skulle avvisa en vilsen alv som söker sig till religionen tycker jag verkar ganska otroligt. Även om det skulle nämnas någonstans att bara människor fick bekänna sig till Gerbanis skulle jag genast ändra det om det krävdes för att skapa en intressant karaktär. Det skulle nog knappast leda till några förödande konsekvenser för Trudvang, direkt.

Och frågan har nog inte varit uppe förut, det har diskuterats alldeles för lite Trudvang här. :gremsmile:

/Dimfrost

ro83rt

Swordsman