Nekromanti Religioner???

Kanturi

Swordsman
Jag undrar bara hur mycket religioner avspeglar sig i era kampanjer. Vilken religion brukar era rp tillhöra? Katoliker, protestanter eller mormoner?

Storuggla

Champion
Religion? Tja, det vanligaste jag sett är nog anglikaner (fast de heter något annat i amerika tror jag) och lutheraner. Med en enstaka katolik insklämt. Det brukar mest avgöras av personens ursprung och efternamn när vi spelar. En snubbe lirade en kinesisk järnvägsarbetare på flykt undan lagen, så han vart buddhist. Rent generellt så brukar det bli att folk från sydstaterna blir protestanter, nordstatarna blir protestanter om de inte visar sig komma från Boston eller New York, eftersom "då är man irländare!" och sålunda katolik (vi erkänner tydligen inte Ulster)...

Det enda jag aldrig tror vi skulle spela är en mormon. De är jättetrevliga och artiga irl, sure, men som äventyrare? Inget kaffe, ingen tobak, ingen sprit inget te. Hur kan man vara cool utan kaffet och sponken? :gremwink:

Storuggla, yttre attribut

Phelan

Hero
Mormoner, halvt OT

Nu har namnet fallit mig ur minnet, men det finns en rätt hyfsad film som handlar om inbördes strider bland mormonerna och om deras deras ordningsmän som i stort inte var mer än sanktionerade revolvermän. Gene Hackman som tvivelaktig (vad annars?) mormonledare, bl a...

Mvh / Phelan