Nekromanti Religions Frågor

J_oelson

Veteran
har äntligen gett mig i fullt kasst med religionerna och dess regler, men jag känner att vissa saker behöver ja lite råd om..

Vid cermonier..
Det står att x antal filament måste begäras.. om och med det så antar jag att de menar samma sak som att be guden om hjälp?

på en del cermonier behövs en hel del, splittar man upp det då eller hur går det till?

skulle vara tacksam om någon kunde demonstrera t ex "helga" här på planket, steg för steg..

Tack på förhand..

Re: Religionsfrågor

"Det står att x antal filament måste begäras.. om och med det så antar jag att de menar samma sak som att be guden om hjälp?"

Ja, precis. Ju närmare du står din gud (ditt Qadoshvärde), desto troligare blir det att guden ger dig den kraft du ber om. Om du ber om mer kraft (fler filament), så blir det mindre troligt att din gud skänker den till dig.

"på en del cermonier behövs en hel del, splittar man upp det då eller hur går det till?"

Nej, det går inte. Men man kan vara fler än en präst när man ber om kraft, men alla präster måste lyckas med sitt slag, annars misslyckas ceremonin. Det kan dock bara vara en präst som slår ceremonislaget.

"skulle vara tacksam om någon kunde demonstrera t ex "helga" här på planket, steg för steg."

Javisst. Jag är dock inte helt hundra. Hoppas någon mer kunnig tittar till inlägget, och rättar eventuella fel.

Prästen Olof ska utföra Ceremonin Helga på sin stora sten. Han har FV 12 i både Transformering och Ceremoni. Han har 13 i Qadosh.

Olof sätter sig ner vid stenen och börjar be. Han slår först Ob3t6 mot 13, som är hans värde i Qadosh. Olof slår 10 och slaget lyckas, och Olof har fått sin gudomliga kraft (tre teotropiska filament). Det har nu gått en halvtimme.

Tyvärr så måste ett filament transformeras, vilket Olof gör genom ett normalsvårt slag mot transformering. Även här lyckas han genom att slå 7. Nu har det gått en timme.

Nu ska Olof väva effekten med kraften som han har fått och till viss del transformerat. Han slår hela 11 med sin första Obt6, men lyckas ändå. Nu har det gått en och en halv timme. Han lyckas även med det sista Ceremonislaget, och Ceremonin Helga är vävd på Olofs nya sten.

Mvh Victor Palm...

...Skriv om det är något som du inte förstår!