Nekromanti Religon: Dvärgar

BostreamWannabe

Veteran
Har dvärgar några viktiga religösa
platser eller något sådant?

Skulle uppskatta om någon svarade for.
Spelmötet börjar om 4 timmar. (14.30)

/PG

10 tärningar Krell-Karz gjör ont att få i huvudet

Zippo

Veteran
svar (lite spoiler om stenens hjärta)

"Har dvärgar några viktiga religösa
platser eller något sådant?

Skulle uppskatta om någon svarade for.
Spelmötet börjar om 4 timmar. (14.30)"

Jadå, i varje fäste så har de en speciel del som är helgad åt Vontar. Men det är få dvärgar som får komma in dit. Har för mig att många dvärgar vägrar erkänna att Stenens hjärta existerar. I stenens hjärta finns fem delar. Undergörarnas, är motsvarigheten till människorna präster och magiker. I stenens hjärta finns de 4 delar. helgedomarna,hospitalet(sjukstuga), arkivet och gravhallarna såklart.

kan tyvärr inte skriva mer. Ska dra iväg till en vän nu

MVH Spez, son av Zhelmer klan Ghor

Sereg_UBBT

Swashbuckler
inte vet jag
Vet du inte så kan du lika gärna avstå ifrån att skriva inlägg. Inlägg av typen "håller med" eller "vet inte" är inte särskilt meningsfulla. Och jag vill inte se några sådana i framtiden ifrån dig eller ifrån någon annan.

Sereg, the ol' 'n' grumpy...

Zippo

Veteran
Re: stenens hjärta(spoiler)

stenens hjärta är ett ställe i ett dvärgafäste. de ligger oftast i den gamla staden i ett fäste. om du undrar vad den gamla staden är, så är den den första staden som dvärgarna byggde i sitt fäste. Eftersom det är helgad åt Vontar(guden), så är den solklart att den är fästets heligaste del. Mer kan jag inte förklara tyvärr

Re: stenens hjärta(spoiler)

Dessutom så kommer inte ens dvärgar från andra fästen in i Stenens Hjärta, förutom till helgedomarna.

Korpen

Hero
Re: PILGRIMFÄRD!

Ingenstans direkt, eftersom Vontartron inte har några helgon eller särskillt helig plats(er), ger han sig ut på pilgrimsfärd skulle jag snarare kunna tänka mig att han beger sig till någon plats som är av stor historisk eller kulturell betydelse, t.ex där dvärgarna kom upp i ljuset eller något gammalt slagfält eller fäste. En orsak till en sådan resa skulle då vara att hedra fördäderns bragder snarare än att tillbe Vontar

(PS, pilgrimsfärd är ett ord)