Nekromanti Remake --->The Enemy Within

Har funderat ett par gånger på om man inte kunde ta och enkelt konvertera The Enemy Within (WHFRP) till Dark Heresy.

Det borde väl inte vara någon omöjlighet eller ens särskilt svårt? Vips så har man en mastodont kampanj till Dark Heresy.

Vad tror ni som lirat kampanjen och som också lirar/lirat Dark Heresy.?

Ymir

Liten kantbaron
Frågan är om The Enemy Within verkligen är så bra att det på något sätt vore eftersträvansvärt. Jag har väldigt starka tvivel angående den saken. Hela plotten i den enda bra episoden, vad jag förstått, which is Shadows over Bögenhafen, bygger ju dessutom på småskaligheten i ett pseudomedeltida samhälle, vilket känns oerhört svårt att få att fungera med 40Ks ohyggligt bloatade siffror och Burj Khalifa-artade hierarkiska pyramid.

- Ymir, sådetså

Arfert

Facit
Ymir said:
Frågan är om The Enemy Within verkligen är så bra att det på något sätt vore eftersträvansvärt. Jag har väldigt starka tvivel angående den saken. Hela plotten i den enda bra episoden, vad jag förstått, which is Shadows over Bögenhafen, bygger ju dessutom på småskaligheten i ett pseudomedeltida samhälle, vilket känns oerhört svårt att få att fungera med 40Ks ohyggligt bloatade siffror och Burj Khalifa-artade hierarkiska pyramid.

- Ymir, sådetså
Håller i stort med... The Enemy Within (som jag älskar) bygger just på skitig senmedeltid och känslan i kampanjvärlden...

Hmmm, jag tror inte jag håller med någon av er helt.

Jag tror att man utan problem kan ta stommen i TEW och flytta över den till Dark Heresy. Dark Heresy är enormt skitigt och jag har svårt att se varför kampanjen skulle var abunden så hårt till en medeltida setting? Om den medeltida settingen var problemet så är det inget problem eftersom motsvarigheten finns i Dark Heresy också.

Istället för att Shadows over Bögenhafen utspelar sig i en stad i Imperiet så kan den utspela sig i en stad i The Imperium på en planet, vad är den stora skillnaden som gör detta till en omöjlighet? Ett psuedomedeltida samhälle? Det är inget hinder. Ingen planet är exakt den andra lik i 40K. Så återigen, jag ser inte riktigt problemet.

/Draugen tar nog skelettet och byter ut köttet.