Nekromanti Remember Tomorrow - Forumspel

Christoffer

It's all pig.
Blev fruktansvärt sugen på Cyberpunk 2013 här om dagen, men eftersom nya Remember Tomorrow kliar samma klåda så tänkte jag, ja varför inte? Fungerar nog utmärkt över forum.

Remember Tomorrow presenteras såhär:
Remember Tomorrow is a role-playing game set in the near future. Look at the world today, now flash it forward twenty minutes into the future. Sky Cars: Check. Memory Couriers: Check. Everything Else: Slightly Changed, huh, how about that?

Remember Tomorrow is set in a place called Somewhere. Maybe it was once Glasgow, Milan, Reno, Auckland or Hong Kong. Everywhere in the world is Somewhere. Are you Ready, Willing and Able?

It's a quick and dirty near-future “cyberpunk” game that features: easy character generation; an ensemble cast of PCs and Factions; goal-oriented stories built in play; GMless, scene-based resolution.
Det behövs i vart fall tre spelare, två utöver mig. Ingen erfarenhet av indiespel eller liknande, men gärna bekantskap cyberpunk i stil med Gibsons sprawltrilogi. Och tid, minst ett inlägg per veckodag ser jag som absolut minimum. Självklart ok om det kör ihop sig ibland, men vill gärna hålla medeltempot någotsånär igång.

Så, är någon intresserad? Om så styr jag upp ett forum inom kort.

Christoffer

It's all pig.
Hmm, kanske borde vara på kontakt istället. Någon moderator, flytta om ni kan och har tid!

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Beställde från Leisuregames nu, dimper väl ner i veckan.

Christoffer

It's all pig.
wilper said:
Beställde från Leisuregames nu, dimper väl ner i veckan.
Trevligt! Ja men då väntar vi bara in ytterligare en person! Jag tror vi sätter en maxgräns vid fyra, kanske fem. Ser det inte som ett krav att man har eller köper reglerna, bara så ingen känner sig hindrad av det, men det är självfallet en fördel om man har dem i någon form men är man osäker eller av någon annan anledning inte vill inhandla dem så löser vi det under spelets gång.

Christoffer

It's all pig.
McWolfe said:
Finns det plats för en till? Intresserad i så fall..

/McWolfe
Självklart! Har du/kommet du skaffa spelet? Som sagt spelar det ingen direkt roll, även om det vore enklast om alla hade en kopia av PDFen eller den riktiga boken. Oavsett är det bra att veta om någon kommer vara utan så kan jag börja styra upp ett par inlägg om reglerna osv...

Vi är tre ny, någon annan som är intresserad? Annars stänger vi portarna och inleder spelet inom några dagar.

mcwolfe

Veteran
Jupp, köpte det i våras (var det väl) och har läst genom det en gång, så jag har en grov uppfattning om hur det funkar, men behöver definitivt fräscha upp kunskaperna.

/McW

Christoffer

It's all pig.
McWolfe said:
Jupp, köpte det i våras (var det väl) och har läst genom det en gång, så jag har en grov uppfattning om hur det funkar, men behöver definitivt fräscha upp kunskaperna.

/McW
Strålande, då är vi tre som har spelet men aldrig spelat det. Jag försöker styra upp ett forum med tärningsrullare under helgen, så kan vi börja bolla där inom kort.

Christoffer

It's all pig.
Sådär. Nu är vi tre stycken, spelet fungerar bäst med tre eller fyra, så finns ytterligare en plats om någon vill haka på och spela.

Vad säger ni andra, Wilper och McWolfe, skall vi vänta in mer folk innan vi börjar eller skall vi sparka igång efter helgen på ett annat forum med de som har hakat på då?

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Min bok har inte kommit än, så jag är helt på att vänta någon dag med att dra igång.

Christoffer

It's all pig.
Då föreslår jag att vi sparkar igång efter helgen, så fram tills dess är det fritt fram för nyfikna som vill vara med och spela i en nära framtid med cyberpunk ala Gibson som ledstjärna att haka på. Forumet är igång och jag skickar ut ett mail med inbjudningar till det inom kort.

Christoffer

It's all pig.
I morgon stänger vi lådan och sparkar igång en awesome resa till cyberpunklandet. En plats kvar om någon skulle känna sig manad!