Nekromanti Repetikon IV, 08 mars på DL

anth

Vetefan
Halloj alla glada - dags för nästa Repetikon - den 4:e i ordningen.

Det går av stapeln torsdagen den 08 mars på Dragon's Lair, Kungsholmstorg 8.

Torsdagar är Dragon's Lairs "gratisdag" så det kostar inte ett öre att delta - men ni får gärna muta spelledarna med godis.

Vi kan redan nu avslöja två av spelledarna:

1. Eksem kommer att inleda med att försätta sig i trance och låta Gary Gygax ande ta över kroppen, för att sedan döda alla i lokalen, vare sig de spelar OSG eller ej.

Givetvis kommer vi att erbjuda mer - men det blir en överraskning för de som kommer.

Eksem

Champion
B4: The Lost City, med F!

Jag tänkte att istället för att bjuda på gammalt system med ny modul blir det istället en klassisk modul med nytt system!

Jag tänker köra de översta nivåerna av Tom Moldvays legendariska Lost City, fast anpassat för Fantasy! från Saga Games.

Inga förkunskaper krävs och det kommer att finnas rollpersoner att låna för den som inte vill göra egen sedan innan (medhavda rollpersoner är förstås varmt välkommet).

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Starchallenge

Tack för det Anth! Starchallenge har speltestats vid flertalet tillfällen och nu bör systemet hålla ihop. Jag kommer prioritera rena systemtester och sen försöka ha ett äventyr kopplat om vi hinner. Jag önskar tre spelare till testet.

Vi kommer framförallt testa

1) Sociala konflikter
2) Mentala konflikter
3) Strid mellan fordon (vilket alltid är intressant då det är ett svårt område)
4) Karaktärsgenerering

pjuppe

Veteran
8:e mars.... Attans! Jag vill ju testa Fantasy! Nåja, nån gång ska jag lyckas vara med på repeticon.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Starchallenge avviker

Dessvärre har saker hänt som gjort att jag inte kan medverka på Repticon IV. Jag hoppas kunna vara med på no V och få eventuella intressenter med då.

Rickard

Urverk speldesign
När börjar det? Klockslag, alltså.

Jag kan ta med lite dropin-spel:

This is pulp: Pickupspel som borde ta 1-2 timmar att spela. Det blir första speltestet.

InSpectres: Pickupspel där man spelar anställda i en Ghostbustersfirma. Tar mellan 45-60 minuter att spela.

Matinee Chronicles: Matiné i Mutant Chronicles-kläder. Tar c:a 4-5 timmar att spela, med karaktärsskapande. Jag gör scenariot medan ni gör gubbarna.

/Han som behöver skriva ut lite saker

Rickard

Urverk speldesign
Ja, just det. Om jag ska kunna dyka upp så behöver jag någonstans att sova.

/Han som har dåliga förbindelser

Korpen

Hero
Han said:
Ja, just det. Om jag ska kunna dyka upp så behöver jag någonstans att sova.

/Han som har dåliga förbindelser
Fråga storuggla, han vet var i tunnelbanan du kan kvarta... :gremwink:

anth

Vetefan
Re: Repetikon IV. Vilken tid?

Och jag är där en liten stund efter 18:00 - så "runt" 18:00 är nog en bra beskrivning.

gizmo

temporary sunshine
Re: Repetikon IV. Vilken tid?

jag tror jag kommer nog titta in en stund, men det blir ungefär som vanligt, dvs sent. Om en av spelledarna sedan vill ge mig någon npc eller något under slutsträckan, tar jag det gärna.

anth

Vetefan
Eksem spelledde "Lost City" med Fantasy!-regler för:
2097, gizmo, Stövelkatten, Korpen, Spider Jerusalem, anth, Olav.

G

Guest

Guest
Det var det! Gillar hur det eskalerade till värsta inbördeskriget.

Kul att råkas förresten, Olav (även om jag måste erkänna att jag heeeeeelt missade vad du hette när du presenterade dig. Man kommer långt på "du" :p)