Nekromanti Repetikon XXI

Anarchclown

Swashbuckler
Dags för det 21:a Repetikon med tema hazardspel. Detta äger som vanligt rum på en torsdag (i detta fallet den 14:e November) klockan 18:00 på Dragons Lair. Repetikon är ett återkommande spelkonvent i sammarbete med WRNU och Dragons Lair. Alla är välkomna, förutom medlemskap i Dragons Lairs förening är konventet gratis och förhoppningsvis kommer det lika många som det brukar göra eller fler. Vi ses där.

Anarchclown

Swashbuckler
Personligen kommer jag förmodligen att spelleda Myths i Mutantliknande miljö med ett fokus på någon slags spelhåla men detta kan ändras.

Edit: Just det. Om någon vill hitta på arrangemang som inte har med hasardspel att göra så är det ok. Det var mest nummer 21 som fick mig att associera vilt.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Jasså, du menade hasardspel. Jag nappade genast på svengelskan i vad du skrev först:

Anarchclown said:
hazardspel
Vi får se vad som händer, men lite sugen på att skriva något blev jag. Vi får se hur det går.

Eksem

Champion
Jag hoppas att RasmusL inte blev för avskräckt förra gången och är med på nåt storygejmigt, och så ska jag försöka se till att hålla mig frisk tills nästa gång. Annars tar jag med nåt slemmigt att spela med Whitehack eller kanske Call of Cthulhu.

RasmusL

Champion
Eksem said:
Jag hoppas att RasmusL inte blev för avskräckt förra gången och är med på nåt storygejmigt, och så ska jag försöka se till att hålla mig frisk tills nästa gång. Annars tar jag med nåt slemmigt att spela med Whitehack eller kanske Call of Cthulhu.
Såhäva -> Jag är lätt på om vi får ihop folk på förhand. Nu är vi två, Bunny? Kan nog få med syrran igen om kul folk garanteras. Anth, sugen igen eller suger det i OSR-magen?

Bunny

Crazy like a fool
RasmusL said:
Eksem said:
Såhäva -> Jag är lätt på om vi får ihop folk på förhand. Nu är vi två, Bunny? Kan nog få med syrran igen om kul folk garanteras. Anth, sugen igen eller suger det i OSR-magen?
Nu har jag skrivit in den 14:e i kalendern, så preliminärt är jag med. Sedan så är det just nu svårt för mig att planera in någonting med 100% säkerhet. Men jag ska göra vad jag kan för att komma.

RasmusL

Champion
Bunny said:
RasmusL said:
Eksem said:
Nu har jag skrivit in den 14:e i kalendern, så preliminärt är jag med. Sedan så är det just nu svårt för mig att planera in någonting med 100% säkerhet. Men jag ska göra vad jag kan för att komma.
Checkers! Vi kan ta det lite på volley när det närmar sig.

Sia

Veteran
Har tenta veckan efter men ska verkligen försöka komma, då jag inte jobbar den kvällen för en gång skull. (Tror att Repetikon därefter ligger när jag ska jobba, tyvärr...)

Om jag kan komma spelar jag gärna något storygame-igt med er! :gremsmile:

kloptok

Pensionerad astrolog
Jag är total nybörjare på det här med Repetikon men ganska van rollspelare. Skulle gärna få in lite mer rollspel i mitt liv än nuvarande mycket oregelbundna träffarna med gamla spelgruppen, så det här lät ju kul tycker jag. Det där med Call of Cthulhu lät speciellt intressant.

Om jag förstår det rätt behöver jag alltså köpa medlemskap i Dragons Lairs spelförening?

Anarchclown

Swashbuckler
Ja. Det kostar 50 spänn för ett år om jag inte minns fel. Efter det så är alla Repetikon gratis eftersom det äger rum på torsdagar och torsdagar är gratisdagen.

RasmusL

Champion
Sia said:
Har tenta veckan efter men ska verkligen försöka komma, då jag inte jobbar den kvällen för en gång skull. (Tror att Repetikon därefter ligger när jag ska jobba, tyvärr...)

Om jag kan komma spelar jag gärna något storygame-igt med er! :gremsmile:
Cool.

Formatet är lite lurigt och jag har inte jättemånga spel som passar inom tidsramen. Fiasco är fan gränsfall om man spelar med folk som man inte lirat med/som itne har lirat Fiasco. The Shadows of the Trees och Coyotes of Chicago är båda stabila men tSotT lirade vi senast, kanske Coyotes isf (lite thrillermysterieinvestigatorlir på samma form med en spelare och fyra spelledare).

Möjligen rycker jag fram Trollbabe; det ska enligt Mr Edwards vara grymt för one shots på ett par tre timmar och jag vill gärna testa det. Vi får se om jag kan ta mig igenom speltexten tills dess bara...

RasmusL

Champion
Trollbabe är ju även en riktig klassiker som gett upphov till ett ganska framgångsrikt hack; Dogs in the Vineyard.

RasmusL

Champion
Önskemål? Bunny? Sia? Andra?

Möjligen kan vi kolla in Ben Robbins Kingdom men jag blev inte jätteimponerad av min första genomspelning.

Sia

Veteran
Fiasco spelade jag förra gången och det var kul, fast jag ska utmana mig själv att våga göra galna saker in-game också!
Har inga särskilda preferenser, något som ger en bra story där alla tycker att det är kul är det jag hoppas på!
I och för sig har jag några favoritsettings som jag är nyfiken på att köra men det är kanske mindre viktigt?

RasmusL

Champion
RasmusL said:
Önskemål? Bunny? Sia? Andra?

Möjligen kan vi kolla in Ben Robbins Kingdom men jag blev inte jätteimponerad av min första genomspelning.

...XM får givetvis vara med och önska också :gremsmile:

Eksem

Champion
Vi körde Fiasco på Repetikon förrförra gången, och det var bara Debbie som spelat det förut, så det oroar mig inte så mycket.

Du får gärna skriva korta pitchar ihop med spelnamnen, för oss som inte orkar googla dem :gremsmile:

Sia

Veteran
Oj vad snyggt, anth! Lite annorlunda än det sedvanliga Repetikon-flyer-stuket, and I like it. ^_^ Önskar att jag skulle kunna vara henne, lite grann.

anth

Vetefan
Sia said:
Oj vad snyggt, anth! Lite annorlunda än det sedvanliga Repetikon-flyer-stuket, and I like it. ^_^ Önskar att jag skulle kunna vara henne, lite grann.
:gremblush:
Jag fick panik för jag hade egentligen inte tid att göra någon flyer, men så blev teaterföreställningen jag skulle gå på i tisdags inställd ... annars är det tveksamt om det hade blivit någon flyer. :gremsmile:

Egentligen borde man försöka samla ihop alla Repetikonflyers - jag skulle säga att de är ganska olika sin emellan. :gremsmile:

RasmusL

Champion
Eksem said:
Vi körde Fiasco på Repetikon förrförra gången, och det var bara Debbie som spelat det förut, så det oroar mig inte så mycket.

Du får gärna skriva korta pitchar ihop med spelnamnen, för oss som inte orkar googla dem :gremsmile:
Du sa något om att inte vara med i praten, vadfalls!?