Nekromanti Repetikon XXVI, torsdag 10:e April, kl 18:00 på Dragons Lair

Anarchclown

Swashbuckler
Repetikon är ett återkommande rollspelskonvent i Stockholm. Arrangemanget hålls i av forumiter ifrån Rollspel.nu och vi kommer som vanligt att lägga upp vilka som spelleder vad här allt eftersom.

Själv är jag som vanligt extraspelledare i händelse av för många spelare. Jag kommer förmodligen att testspela det nya superhjältespel som jag tillverkat om utrymme ges.

Denna gång har jag skrivit på Jämställdhet inom spelkulturengruppen på Facebook för att försöka hitta några kvinnliga spelledare. För första gången någonsin fattar jag nu ett faktiskt beslut om vem som har förtur på Repetikon. Jag har dessutom fått detta förklarat OK av de andra arrangörerna.

P.S. Ändringstexten skars av mitt i förra gången jag skrev den. Då framstod det som att det aldrig varit kvinliga spelledare på Repetikon, detta är såklart totalt nonsens eftersom Radioaktiv har spellett Mutant två gånger. Något jag är fullständigt medveten om.

Sia

Veteran
Hm, oklart om jag kommer då jag reser bort dagen efter. Om du verkligen känner att du behöver kvinnliga spelledare kan jag tänka mig att ställa upp (kan dock inte lova något om kvalitén).
Anarchclown said:
Det vore jätteroligt om du ville försöka. :)
Sia said:
Har funderat och kan tänka mig att arra Fiasco då jag har lite erfarenhet av det och intresse finns från forumithåll. Men det är ju inte riktigt med en spelledare...
Sia said:
Tyvärr har jag lite för mycket denna vecka (och reser bort på fredagen) så kan inte dyka upp eller arra något just denna gång... Hoppas att ni får det trevligt ändå!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Om det behövs extra spelledare på plats så har jag något mutantigt förberett.
Anarchclown said:
Låter grymt om det kommer till det.

anth

Vetefan
Anarchclown spelledde STAR WARS med egna regler för Shaitan, anth, kloptok och Übereil.