Nekromanti Repetikon XXXIV, 11 dec, Dragon's Lair

anth

Vetefan
Halloj!
För de som inte kan läsa romerska siffror är det alltså den 34:e Repetikon torsdagen den 11 december, 18:00-22:00.
Repetikon är ett månatligt minikonvent dit vem som helst får komma, både nybörjare som grognard. Vi spelar det folk har med sig.
Repetikon anordnas på Dragon's Lair, Kungsholmstorg 8 i Stockholm.
Vem vill spelleda?
Vem vill spela?

chrull

Stockholm Kartell
Jag kommer dit och spelleder DCC om folk är intresserade av att spela det. (säg gärna till här då)

Tomatalven

Hero
Jag vill spela, högst osäkert om jag kan.
Och jag vill också lira D&D, antingen något från 70-talet eller 5e :)

Anarchclown

Swashbuckler
Jag kommer förmodligen och kan om det krävs spelleda Icons vilket är ett superhjältespel med indie och OSR-element.

Übereil

Swashbuckler
Jag kommer för en gångs skull inte eftersom jobbet tyckte att Julbordet låg bra den 11:e (utan att fråga någon anställd om när de kunde...).

Übereil

Rob

Veteran
Cyberhest;n52622 said:
Jag vill att Rob ska spelleda AD&D1! :D
Heh, jag kommer att spelleda AD&D1:E på Hobocon den 28 december (en mer formell inbjudan kommer senare).

Rob

Veteran
chrull;n52629 said:
Jag kommer dit och spelleder DCC om folk är intresserade av att spela det. (säg gärna till här då)
Jag tror att jag kommer att dyka upp och vilja spela DCC.

chrull

Stockholm Kartell
Rob & Kloptok: Eftersom ni är de första som svarar så får ni chansen att påverka mitt beslut, vill ni spela en 0-level Funnel eller börja på Level 1?

kloptok

Pensionerad astrolog
chrull;n52817 said:
Rob & Kloptok: Eftersom ni är de första som svarar så får ni chansen att påverka mitt beslut, vill ni spela en 0-level Funnel eller börja på Level 1?
Alltså jag älskar ju idén med funnel, men känns det inte lite stressigt på ett sub-fyratimmarspass? Nu vet jag inte exakt hur du tänker dig, men jag lägger i alla fall hellre all tid på det "riktiga" äventyret än lite tid på funnel plus resten på "riktiga" äventyret. Men jag kanske missförstår?

chrull

Stockholm Kartell
kloptok;n52818 said:
Alltså jag älskar ju idén med funnel, men känns det inte lite stressigt på ett sub-fyratimmarspass? Nu vet jag inte exakt hur du tänker dig, men jag lägger i alla fall hellre all tid på det "riktiga" äventyret än lite tid på funnel plus resten på "riktiga" äventyret. Men jag kanske missförstår?

Funneln tar nog ~3 timmar. Level 1-Äventyret blir väldigt stressigt på 3 timmar.

Sia

Veteran
Hej! Jag kommer gärna och spelar, det var länge sen sist. Har lyckats åka på många jobbpass på torsdag kväll under terminen men nu i december ser det bra ut.

Rob

Veteran
chrull;n52817 said:
Jag tror att funnel kommer bäst till sin rätt i en kampanj så jag tycker att vi skall köra från lvl 1.

chrull

Stockholm Kartell
Då så:

Firandet av vintersolståndet är i full gång i den nordliga lilla byn Inosk. De traditionella ceremonierna tillägnade Loptir, eldens herre, har precis avslutas och runt på det lilla torget pågår de sista förberedelserna för nattens kommande festligheter. Det öppnas öl- och cidertunnor, några bybor slänger fler granar på den stora brasan som är ett välkommet inslag i vinterkylan som varit extra hård den senaste tiden. Luften är nästan onaturligt torr och ingen snö har fallit på flera veckor.

Festligheterna är också ett välkommet avbrott från den oroliga stämning som drabbat regionen på sista tiden. Från byarna ännu längre norrut har ni nämligen hört historier om den märkliga sjukdom som ännu inte fått något annat namn än "Smittan". Det berättas om hur barn plötsligt faller i koma, deras läppar blir blåsvarta och sotsvarta fläckar dyker upp på deras hud. Inga läkemedel och ingen magi sägs hjälpa. För bara två dagar sedan nåddes Inosk av ryktet att två barn i grannbyn Flevolm smittats.
Andra rykten pratar om en väldig glittrande skepnad som syns på himlen och att Smittan alltid följer skepnaden.

Precis när ni fått er första kopp med varm och kryddad cider så hör ni ett skrik och från ett av husen runt torget kommer något rusande mot er.

The Old God's Return är ett Dungeon Crawl Classics äventyr med säsongstema av Michael Curtis.

Gron

Veteran
Om någon vill prova att rollspela i skuggan av andra världskriget så kommer jag att ta med Operation fallen reich. Själva rollpesonsmakandet sköts på ett brädspelsliknande sätt med kort och är ganska underhållande och brukar ta en timme ungefär. 3 spelare räcker.