Nekromanti Replokal sökes i Göteborg

Pilzefrau

hon/henne
Som jag tidigare skrivit här är jag med i en grupp som tänker sätta upp den Cthulhoida musikalen En Shoggoth på Taket på årets GothCon. Vi har nu fördelat rollerna (nästan – vi behöver fortfarande en Doktor Halsey, hör av dig om du är intresserad!) och börjat repa.

Vi har en fin lokal, på kulturhuset Falken vid Redbergsplatsen, som vi får vara i på torsdagar i ett par veckor till. Men efter det, jag tror det är med start den 7:e februari, så krockar det med något annat, och vi behöver alltså en annan plats att vara på. Kanske forumet kan hjälpa till?

Har du, eller någon du känner, tillgång till en lokal som kan husera en teatergrupp på upp till 20 personer två timmar på torsdagkvällar? Vi behöver repa fram till påsk (föreställningarna är som sagt på GothCon), men behöver inte vara på samma ställe exakt varje vecka heller, även om det är lättast. Jag vet inte vad det innebär i kvadratmeter, men den behöver vara stor nog att öva teaterscener på. Min gissning är att den vi är i nu är någonstans mellan ett och två normalstora klassrum i storlek.

Vår budget är noll och intet, men vi kan bjuda på fika.

Så, går du på en skola med en stor gympasal eller aula som du får låna? Har du en jättestor källare? Eller har du någon annan idé? Om du kan hjälpa oss att göra vår uppsättning av En Shoggoth på Taket den bästa någonsin så vore vi dig evigt tacksamma!

Cissi

Up to no good.
Har inte Sum Caligini ett fartyg?

Och Ape of wrath jobbar på en skola.

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Ape of Wrath jobbar mycket riktigt på en skola. Tyvärr är vår gympasal uthyrd så gott som alla kvällar i veckan med undantag av vissa fredagar.

Jag kan fråga såklart om det är intressant.

Annars kan ni kanske få vara i ett större förråd jag har tillgång till som dessvärre är iskallt.

Pilzefrau

hon/henne
Tack för förslagen allihop!

Vad innebär ouppvärmt, för fartyget och det där förrådet?
Är de lokalerna stora nog?

Arvid: vilket är frilagret, och har du en fot inne där? Är det där gbgimpro är?

Caligo

Swashbuckler
Pilzeman said:
Tack för förslagen allihop!

Vad innebär ouppvärmt, för fartyget och det där förrådet?
Är de lokalerna stora nog?

Arvid: vilket är frilagret, och har du en fot inne där? Är det där gbgimpro är?
Ouppvärmt innebär att det är ungefär lika kallt på insidan som utomhus. Utrymmet är ca 60 kvm. Vill man ha det uppvärmt så uppskattas en donation för några timmars byggfläktsgång.

Pilzefrau

hon/henne
Tack! Någon annan i gruppen har tydligen redan kontaktat Frilagret, och de har lokaler vi kan låna men eventuellt inte tillräckligt stora, vi får se.