Nekromanti Rerolls - belöningssystem

walium

Ganska töntig, faktiskt
Rent spontant så gillar jag egentligen inte tanken på att man ska "muta" spelarna till att göra saker som egentligen borde vara självklara. Det är väl i allas intresse att dra sitt strå till stacken och en förhöjd spelupplevelse borde vara tack nog. Dock kan jag mycket väl tänka mig att det säkert funkar bättre än vad jag egentligen vill tro i praktiken. Men det är föga troligt att jag själv kommer att införa något liknande.

ripperdoc

Myrmidon
Ja, givetvis, jag hade gärna skippat systemet om folk på eget bevåg hade gjort samma saker. Men det är ungefär lika sannolikt som att alla skulle försöka spara bensin även om vi tog bort bensinskatten :gremlaugh:

/RD

w176

Förlorad dotter
Fast även om det är självklara grejer att göra egentligen eller åtminstone självklara saker att spelledaren skulle uppskatta att man gjorde så skulle jag inte se det som en muta. Det är ingen kul att göra extrajobb om ingen uppmärksammar det. Belöningen tror jag mer består av ett positivt uppmärksammade och erkännande av man gör än en muta.

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Det är ingen kul att göra extrajobb om ingen uppmärksammar det. Belöningen tror jag mer består av ett positivt uppmärksammade och erkännande av man gör än en muta."

Jag tycker att det finns andra lämpligare belöningar i så fall än in-game lösningar där karaktären blir bättre. Till exempel att en person som anstränger sig extra inte behöver betala spelmötespizzan osv.

ripperdoc

Myrmidon
Re: Rerolls - belöningssystem [ANT]

Så om det är riktiga pengar inblandade är det inte en muta? :gremlaugh: Njae.

/RD

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Rerolls - belöningssystem [ANT]

"Så om det är riktiga pengar inblandade är det inte en muta? "

Man skulle kunna kalla det en muta, men jag tycker ändå att det är bättre att belöna saker som händer utanför spelet utanför spelet och vice versa. Uj vilken märklig mening. :gremsmile:

Kokar någon kaffe så blir alltså inte hans rollperson plötsligt starkare, däremot kanske han inte behöver köpa något godis utan blir bjuden av andra. Men det faller egentligen mer in under vanligt hyfs än mutor enligt min mening.