Nekromanti Rese-war game?

Ram

Skev
Jag kommer troligen att spendera en månad i Brasilien under första kvartalet nästa år och jag skulle vilja ha med mig ett skapligt rejält wargame som inte tar så mycket plats. Jag har inte spelat det, men jag tänker mig att Astra Titanus ligger lite åt det håll som jag tänker rent formmässigt om än inte helt spelstilsmässigt. En karta, en stadig trave små klassiska wargame-kartongrutor med någon symbol och lite stats på och några tärningar/spelmekaniksaker/whatnot. Typ World in flames mini, både vad gäller komplexitet, tonnage och gärna även skala (roligare att slåss med mindre trupper men inget krav).

Finns det? Jag minns att det för otroligt länge sedan fanns typ bok/magainspel av den här typen där man fick ett häfte med en karta och några ark med trupper samt något regelblad.

zonk

muterad
Jag trodde och hoppades på en hittills oupptäckt genre war-games med (evt av/för) resar, och blev mkt besviken.

Ram

Skev
Paal: Det var absolut inte det som jag tänkte mig, men det var helt awesome! Det var dyrare än jag tänkt mig, men jag surfade vidare lite och letade efter sådana där magasinspel som jag pratade om och hittade:
https://alphaspel.se/2030-strategy-tactics/

Men de å sin sida var inte alls gratis heller, så det gör steget upp till Perry litet nog. Men det ser lite litet ut spelplansmässigt och lådan ser ändå lite bulkig ut... Har du spelat det? Är det stort? Är det bra? :)

Paal

Imaginär fantast
Ram;n266353 said:
Men de å sin sida var inte alls gratis heller, så det gör steget upp till Perry litet nog. Men det ser lite litet ut spelplansmässigt och lådan ser ändå lite bulkig ut... Har du spelat det? Är det stort? Är det bra? :)
Har tyvärr inte spelat det själv, bara läst om det. Tror du kan hitta mer info och battle reports med lite googling. Har för mig att man kan kombinera ihop flera set för större spelplan/arméer, men det hjälper ju inte direkt med priset eller lådstorlek.