Nekromanti Rese

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Tänkte följa Neuters exempel och lägga upp en liten bild på en rese som jag har gjort til min DoD6-kampanj.

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"

Dart

Warrior
Det är så rollpersonerna ska tas på dom bara!:) Har du några mer fina bilder att dela med dig av?

"Cowards die many times before their deaths;
The valiant never taste of death but once."

Master_Z

Swordsman
Snygg bild men enligt mig så har en rese varken svans eller horn.

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"

Master_Z

Swordsman
Tydligen är det så på detta forumet att antingen så är man supergrym på att teckna eller så kan man knappt rita streckgubbar ;)

/Linus - som är en av dem som bara kan måla fula streckgubbar

Vitulv

Demon

Mjoo, jag har den här också på en demon. Både denna och den på Resen kommer att finnas med i Vitulvs Bestiarium som kommer upp på nätet snart.

"Ägna inte för mycket tid till att vara en bra människa, inte en jävel kommer att tacka dig för det"

Vitulv

Njaa, måste väl erkänna att det är min egna fantasi som målade upp honom. Kanske inte den "typiske" resen. Men jag funderar starkt på att använda denna "nya" typ av resar i DoD6.

Master_Z

Swordsman
Men det är bara bra att du skapar några lite orginellare resar. Det är var DoD skulle behöva, förändring. Trädkramande alver och giriga dvärgar känns för vanligt. Riotminds kan väl skapa några roliga, skogsrelaterade, sagoinspirerade raser så att DoD6 blir något nytt och orginellt. Nu har jag säkert upprepat mig eller nått sånt men ni får försöka förstå vad jag menar =)

/Linus

Hasse

Hero
Re: Vad använder du?

schyssta Bilder! funderar själv på att börja rita lite mer och undrar bara vad du använder för pennor och om du använder färg, vilka färgpennor?

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Vitulv

Jag färglägger mina bilder i photoshop, på tok för lat för att använda färgpennor alltså :gremwink: Skämt åsido så använder jag vanliga färgpennor när jag färglägger för hand.

Hasse

Hero

Har tyvärr inte photoshop. :-( Så jag får teckna för hand.

Tackar för svaret. :)

Hasse

So you think you can tell heaven from hell, blue skies from pain.
Pink Floyd

Punger

Hero
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Vissa har det i sig.

Jag har det inte men jag tycker inte att jag är direkt jätte dålig. Lite bättre än streckgubbar iaf./images/icons/smile.gif

Men många här på forumet är bra. Dom jag har sett iaf. Så fortsätt visa upp era bilder det är skoj som bara den att se.

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>

Rosen

Myrmidon
Jasså...

När jag såg brevtiteln trodde jag först att det var en tråd om Drakar och Demoner Rese (gammalt följetong-supplement i fanzinet Armageddon, inspirerat av redaktionens fyllefester) och hann börja undra vad folk egentligen kunde ha att säga om <I>den</I>...

Snygg bild, förresten!

--
Åke

kefka

Hero
Du är inte ensam om att ligga på streckgubbe nivå iaf. Jag brukar bli grymt utskrattad för mina tafatta försök i porträtt rutan.

Per

kefka

Hero
Snyggbild, påminner mig om ett ratogre för er som spelar warhammer.

Per