Nekromanti Residen Evil-plankning? Behöver lite feedback.

Marty

Veteran
Skaffade Dreamcast för ett par månader sen och har blivit hur galen som helst i Resident Evil-spelen. Nu till idén. Jag tänkte försöka "översätta" storyn i spelserien till en Neotechkampanj. Notera att jag bara kopierar storyn, så jag tänker inte kasta zombies och mutanter på RP:na. Vad tror folk om följande?

T-viruset blir istället en syntetisk drog som i stora doser gör folk agressiva och väldigt smärtresistenta (typ ignorera chockslag - rollpersonerna ska skita på sig första gången dom får slåss mot en missbrukare). Som ett experiment ger tillverkaren ut drogen till knarkargäng och andra low-lifes i en liten påhittad stad i England (som råkar vara väldigt lik Raccoon City), där väldigt många arbetar för Takamura Biolabs (host Umbrella host), som öppnade ett forskningscenter där helt utan vettig anledning för tio år sen.

Först för RP:na en liten titt på vad drogen kan ställa till med, och får forska lite om den. Sen ställer knarkargängen (dvs zombeirna) till med rena kaoset i stan och några dagar senare är den så gått som övergiven.

Rollpersonerna har då hittat bevis på att det är Takamura Biolabs som skapat drogen. "The REEEEEAAALLLY evil master plan" är att tjäna löjliga mängder pengar på drogen. Pengar är makt, och till slut hoppas Takamurafamiljen att kunna tippa över Katsuichi och bli den styrande makten i Yakuzan. Som "Restoring the Ashford familly name" i Code Veronica, alltså. Att tjäna pengar på drogen lär inte vara så svårt, eftersom den är designad så att en missbrukare ger ifrån sig vissa feromoner och blablabla (räknar med att spelarnas biologikunskaper är lägre än mina så jag kan nog hitta på lite vad som helst här). Poängen är att missbrukarna känner igen varandra som vänner och bara är aggressiva mot andra. Alltså kan man skydda sig från dom genom att själv börja använda drogen. Evil, huh?

Tänkte avsluta kampanjen med att rollpersonerna får läxa upp japsar, och försöka få med en klassisk "Detonation in five minutes" (alla som kört Resident Evil vet vad jag menar). Exempelvis skulle man kunna säga att drogen bara kan framställas i noll-gravitation, och slutstriden får därmed vara på en rymdstation som RP-na spränger och preciiiiiiis hinner av.

Nu undrar jag hur apfånigt det här låter. Jag menar, är det ens tänkbart att spelarna köper storyn? Är det någon som har några tillägg eller tänkbara modifikationer?

Marty

Svartsmurfen

Veteran
Lol. Kul idé.

Hurvida den är körbar beror nog på hur insatta spelarna är i RE. Personligen är jag tämligen insatt i RE men skulle nog kunna tycka att spelet skulle vara kul att spela. En cool detalj vore om Takamura Biolab's logga var i form av ett paraply (fliiin).

Tillägg ville du ha och tillägg får du:
1.
>Först för RP:na en liten titt på vad drogen kan ställa
>till med, och får forska lite om den. Sen ställer
>knarkargängen (dvs zombeirna) till med rena kaoset i stan
>och några dagar senare är den så gått som övergiven.

Vart tar zomjagmenar knarkarna vägen då? Verkar lite udda om de bara löses upp till intet och försvann (eller är det en biefekt av drogen ;] ).

2.
Ta gärna med en "Städpatrull" (detaljer om Städa: se 'Nikita') som den ur RE-3. Polissituationen ur RE-2 kan vara rätt så skojjig att spela också. Kan tänka mig att spelarna blir tämligen nervösa när de bevitnar en scen som tagen ur introt till RE-3.

Har själv funderat på att konvertera RE till Kult, men inte kommit så långt. Skicka gärna vad du kommer fram till så att man kan få sig en flukt.

OInK!

Svartsmurfen.

"Go for the eyes, Boo! GO FOR THE EYES!"
- http://www.algonet.se/~johan-ek

cedda

Veteran
Jorå... jag skall oxå köra en Res. kampanj... jag tycker perosnligen du borde behålla alla zombies och mutanter, och spela i USA itället för England, eftersom England är alldelles för tätbebbot.

Jag spelar på Res. 3 temat, med två grupper en legoknekt, och en med civila/ STARS... jeje, det är min tolkning...

" Wolves are noble animals, apart from dogs "

ripperdoc

Myrmidon
England

Faktum är att England inte är så tättbebott längre (vilket Unionen/USA förvisso inte heller är). England har drabbats av svåra miljökatastrofer vilket har gjort nästan allt vanligt landskap till ödemark. I städerna bor de dock ganska packade.

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>

Scorpion

Veteran
Jag tror att Takamura Biolabs hade känat mer på att sälja drogen till amerikanska armén

MVH

Last edited by a moderator: