Nekromanti resident evil - neotech

Allanon

Veteran
Tjenare, jag och några polare skaffade för en tag sen all flesh must be eaten och lirade lite smått. men vi prövade sedan nån helg att köra zombies i n2 bara för skojs skull och vi fick inse att det slog AFMBE lätt.
då n2 besitter de bästa zombie regler som finns (oavsikligt visserligen). man låter bara zombies få trauma. helt brilljant enkelt och "verklighetstroget"
så vi lirar nu black sheep wall (bsw) som vi döpt det till ganska regelbundet.
världen är n2's med alla feta vapet och stuff men scenariot är lite som i resident evil. de döda vandrar på jorden och äter upp till folk. det är sedan upp till spelarna att överleva bäst de vill.
då vi ändå la in zombies i n2 la vi in en massa andra monster enbart för kul. de monster vi lagt in än så länge är:
zombies (i varierande kvaliteter)
aliens
varulvar
demoner
vampyrer (a la buffy)
och?
nån som har några fler förslag?

hela zombie konceptet passar ganska bra in i n2's värld.
företagen passar på att tjäna pengar, regeringarna väljer att spärra av hela sektorer där infektionen har spridit sig och de som befinner sig där är illa ute.

tänkte bara att man skulle peka på att världen är inte roligare än vad man gör den till.

/MVH allanon

Jag har haft liknande tankar...

Men jag har inte genomfört den... Dock skulle det vara kul att se minen hos mina medspelare när det plötsligt kommer zombier...

Och trauma-stilen hade jag inte ens tänkt på.. Bra idé.. Den ska jag använda...

Nu måste jag bara få död på den gäng-armé mina RP:n fått ihop... Kanske poliserna får för sig att rensa...

Nalle med AK4

Swordsman
Nja. Jag tycker inte att det är särskilt bra att lägga in massa monster i n2. Men det vore häftigt om man låter rollpersonerna befinna sig i en stad där alla har förvandlats till blodtörstiga kannibaler på grund av något virus. Zombie-grejen köper jag inte riktigt (med tanke på att zombie faktiskt är ett lik som kontrolleras av en voodo-präst)men snarare ett virus som hugger av någon viktig del i hjärnan och gör folk spritt språngande galna. Sedan försvåras ju allting av att ingen vill att rollpersonerna slipper ut ur staden, de vet ju för mycket.
Om de klarar regeringstrupper och galna kannibaler får de nog tampas med hitmen resten av livet. Alternativet är ju att rollpersonerna skickas in för att hämta ut något, men är ombedda att bara hoppa ner, ta grejen och blir sedan hämtade med helikopter. När de kommer till labbet där grejen finns så håller en doktor på att bli mördad av några zombies.
Om de räddar honom så berättar han att regeringsagenter insisterade på att de skulle göra experiment med det nya biologiska vapnet, och naturligtvis läckte allt ut och gjorde folk till zombies. Rollpersonerna anropar såklart om hämtning men får de nån? NÄ!!! För de vet för mycket.
Man kan säga också att vissa människor har lättare att bli infekterade av viruset än andra, så att när rollpersonerna står och pratar med någon som har blivit infekterad utan att de vet om det så blir han plötsligt en (sk) zombie.
Usch, långt inlägg.
Nalle

Demiurg

Warrior
Ni måset ha med k-pist beväpnade skelett... svårt att finna en icke-magisk förklaring, dock...

Det första rollspelet jag gjorde någonsin hette Vampyrjägarna och använde DoD Expert som regelbas och utspelade sig i nutid. Med hjälp av Monsterboxen fick vi mängder med ondingar att slänga på rollpersonerna. Vapen hittade vi i Kult och gjorde om dessa med fasansfulla resultat, vi mer eller mindre gissade hur mycket skada de skulle göra, och sannolikhetskalkyler var nog inte vår starkaste sida på den tiden. I vårt spel var skelettens favoritvapen M45B och de hade ofta stålhjälm. Vampyrerna föredrog revolvrar och mumierna använde inte skjutvapen, det var liksom under deras värdighet. Reglerna var i princip klara men vi spelade aldrig spelet, har dock funderat på att göra om det med hjälp av N2.

ZerXes

Veteran
Re:

Gäng armé?
en sån skulle mina RP's behöva om dom skall överleva det dom håller på med...