Nekromanti Reskinning

God45

#PrayersForBahakan
Något jag gillar i alla versioner av D&D är "reskinning", alltså att ändra fluffet rörande en klass eller ras eller liknande men att behålla spelmekaniken som den är. Jag har vid mitt spelbord haft en plasmagevärs beväpnad rymdprinsessa med en jetpack (warlock), et Legion liknade hive-mind av en massa olika själar i en kropp där de våldsamma tog över vid strider (barbarian), robot från framtiden med en massa inbyggda vapen (sorcerer) och många andra.

Brukar du eller din grupp reskinnina i era spel och har ni några särskilt coola exempel?

obak

Hero
Har tjatat på min SL att få spela en US Marine (ranger), vi får se...

God45

#PrayersForBahakan
obak;n38530 said:
Har tjatat på min SL att få spela en US Marine (ranger), vi får se...
Det borde fungera. Har du sett Dungeon Siege 2 där Dolph Lundgren förflytas till en magisk fantasy värld och måste slåss mot monster, samma sak! :) Jag hade absolut låtit dig spela det konceptet.

Krille

Super Moderator
God45;n38545 said:
Det borde fungera. Har du sett Dungeon Siege 2 där Dolph Lundgren förflytas till en magisk fantasy värld och måste slåss mot monster, samma sak! :) Jag hade absolut låtit dig spela det konceptet.
Det räcker med att flytta vapnen. Boken Grunts av Mary Gentle handlar om en klase orcher som hittar ett större mobförråd från amerikanska marinkåren, och går helt R Lee Ermey på sin fantasyvärld. :cool:

God45

#PrayersForBahakan
Sedan har vi filmen Orc wars (Eller Dragonfyre) som handlar om en soldat som måste försvara sin gård från orcher som börjar invadera från en fantasy värld:

http://www.youtube.com/watch?v=oI8eBc8AaJM

Jag har inte sett filmen men trailern ser ut som vad du ska visa din spelledare för att övertyga honom :D

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
När jag spelledde X-plorers på knytkonvent i Luleå blev det lite reskin, bland annat blev en av rollpersonerna en utomjording vid namn Dr. Blubb fast man normalt bara spelar människor. Jag gillar reskinning och tycker absolut att en halfling lika gärna kan vara en råttmänniska eller kenku typ. Bästa reskinnaren jag känner är Enhörning, hon betyder lekande lätt utseende på den tråkiga utrustning hon fått på papret till något som är superawesome.