På grund av att jag har INGET att göra idag beslöt jag att sitta några minuter och klistra och lappa tills jag äntligen kunde läsa din "doc" fil tänk på att HTML är och TXT och RTF är bättre mindre chans att filerna blir korrupta..
SÅ nu kan jag bedöma ditt arbete..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>EFFEKTER
Tidsstopp
Kronotropi: 3+, Räckvidd: Avstånd, Varaktighet: Temporär**
Effekten
kan inte göras permanent.Effekten skapar ett klot med diametern 30m, med magikern i mitten.
Inuti klotet stannar tiden, allt och alla i klotet fryser genast. Magikern kan röra sig fritt i klotet.
Han kan inte dom som fryst på något sätt. Det han kan göra är att kasta besvärjelser som börjar
verka när effekten tar slut. Han kan inte lägga flera besvärjelser/effekter av samma sort med
varaktigheten temporär eller provisorisk.<p><hr></blockquote><p>*hmm* Oookej jag kan acceptera den men du borde lägga lite mer förklaring exempel på KAN han sticka en kniv i de djupfrysta ?
Eller är det faktum att magikern är "utanför" tiden sådan att det hindrar honom att flytta fysiksa objekt ( förutom sig själv )
förklara lite mera..
Sen så ser folk bublan och vad gör de åt den ? är det personerna I bublan som har flyttats UT ur tiden eller är det magikern som har flyttats MELLAN tiden ?
dom i bublan är Ute ur tiden tiden har frysit klockan står still helt enkelt
Magikern är MELLAN tiden. ( den mest troliga förklaringen med tanke på hur du sa magin fungerade ) Magikern har hamnat mitt emellan en tick och tack klockan står still hela värden står still magikern är vidsidan om tiden mitt emelan några sekunder hela värden rör sig OOÄNGLIGT söligt för magikern står den stilla,,, Fast tack vara tröghets lagarna så blir det Oängligt mycket tyngre att lyfta föremål som är oberörda av besvärjelsen..
Exempel: Magikern har flyttat sig Mellan tiden och ser en armostlod händer i på väg mot hans vän som är fryst.
magikern försöker flytta pilen men dess rörelse energi och egen tyngd gör att det är omöjligt för magikern att ens rubba den så han tänker febrilt och binder sen alla sina kläder på armborstlodet så att det inte ska skada han vän..
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Kaos klot
Ataxatropi: 3+, Räckvidd: Avstånd, Varaktighet: Temporär*
*Effekten kan inte göras permanent.Effekten skapar ett klot med
diametern 30m, med magikern i mitten. Inuti klotet skapas oregelbunden förändring och kaos.
Alla slag mot färdigheter som kräver attributen SYN & HÖR blir en nivå (+Ob1t6) svårare.
Man kan inte fly från klotet när man väl är inne i det.För varje extra filament som läggs till får
dom individer som befinner sig i klotet slå ett extra slag på händelse tabellen utöver det första.
Om magikern misslyckas med slaget mot besvärjelse har magikern inte kontroll över klotet han
utsätts själv för dess effekter.
Händelse tabellen: Slå en t100
1-40, Inget händer utom att
individen får Ob1t6 stridsutmattning.
41-50, Den drabbade får otur, alla slag mot Spel &
Dobbel och Tur ökar med tre nivåer (+Ob3t6).
51-60, Den drabbade teleporteras runt
oregelbundet i klotet Ob2t6 gånger.
61-75, Den drabbade utsätts för effekten Riva sönder
väv med mangnitud fyra, om individen har något magiskt skydd försvinner det. Effekter som
pådragits i klotet försvinner inte.
76-85, Den drabbade utsätts för effekten Olära, den senast
använda eller nästa färdighet som kommer användas glöms under varaktigheten av
klotet.
86-95, Den drabbade utsätts för effekten Förvandling, Offret förvandlas till ett djur.
Alla egenskaper behålls, så som förflyttning och STY. Den drabbade kan dock inte använda
vapen eller verktyg. Vikten är den samma.
96-100, Slå ett två nya slag på denna tabell med
plus 40 på varje. <p><hr></blockquote><p>*hmm* jag gillade inte riktig ditt kaos klot händelse tabbel.. arbeta vidare är allt jag kan säga tanken är god men kaos ändrar sanorlikhets lagar och som du vet är inget omöjligt bara väldigt osanolikt..
Livet är en gåta utan enkla svar.