Nekromanti Restriktioner

William_Besario

Warrior
I alver står det att man helst ska undvika ett nytt stort krig eller annat omvälvande, min fråga är : har ni brytit mot den regln och hur blev resultatet?

Sir William Besario

Emil

Hero
I alver står det att man helst ska undvika ett nytt stort krig eller annat omvälvande, min fråga är : har ni brytit mot den regln och hur blev resultatet?

Ett nytt sådant krig skulle bara innebära en massa jobb för spelledaren, så vill man spela på aggressionerna mellan alver och dvärgar så bör det göras på ett lägre stadium.

/Emil

Kolla gärna in Eon SE på <A HREF="http://www.eonse.com" target="_new">http://www.eonse.com</A>.

Ezping Orm

Hero
I en kampanj har jag gått tillbaka några hundra år och startat ett stort "tirak vs världen" krig.. inget jätteseriöst, men en kul omväxling.

Ezping Orm

Bjorn

Hero
K R I G ! ! !

Klart man ska ha stora omvälvande krig med. Finns det något bättre än krig och/eller perioder av svåra motsättningar mellan stater för att skapa äventyrsuppslag???

I min kampanj så ligger väl ett krig mellan Asharien och Soldarn nära till hands (eller snarare en Asharisk intervention i den inre konflikt som redan är på gång). Man kan ju inte tolerera att det soldarnska folket förtrycks under nån slags gammal primitiv feodalism, nej FRIHET ska det vara!

Sen så lär ju "Det stora Jargiska kriget" bryta ut så småningom, även om det fortfarnande är ett par år till dess. (Både real-time och på Mundana) Som det ser ut nu så lär väl den Alierade (dvs anti-Jargiska) sidan bestå av åtminstonde Asharien, Takalor och Sunari men fler lär det ju bli... :)

/Bjorn

Lord Krooak

Veteran
jag tycker inte att man ska starta ett till STORT krig..kanske några små, men inga stora. Åh..i en av mina kampanjer har det blivit ett rejält krig mellan jargien och drunok..det blev lika (orkar inte gå in på hur det sluta, men visst ahr det med magi att göra).

//en liten groda som inte vill bära svärd åt andra

Ymir

Liten kantbaron
Re: Überkrieg

Ett av de största problemen med Mundana är imo att alla länder och folk har så pass djuplodade konflikter eller allianser med varandra att vilket stort krig som helst förr eller senare skulle resultera i att så gott som alla drogs in och gjorde rotmos av varandra. Att världen är rätt militärt obalanserat gör ju inte saken bättre (Soldarn, tex, skulle krossas så gott som omedelbart av hur patetiska motståndare som helst).

Således har jag än så länge undvikit att låta krig blossa upp. Jag har dock en liten kampanj där jag har med en idé som skulle kunna få så pass allvarliga konsekvenser att den resulterade i ett nytt stort krig mellan alver och dvärgar- tanken skulle dock vara att det bidde rp:na uppgift att stoppa detta krig, på något sätt. Vidare kan jag inte för mitt liv komma fram till vilka dvärgklaner och alvstammar som skulle delta resp stanna utanför. Får med andra ord se hur det går med den idén...

- Ymir, gillar stora konflikter, iaf...

Blasphemy

Swashbuckler
Re: K R I G ! ! !

Du har rätt... att spela rollspel samtidigt som ett krig håller på att blossa upp är en vädligt stor utmaning. Världen står i Kaos...

Profeten från Norr

Sodivra

Champion

Efter katastrofen-fantasy?

/Arvidos, Riddare av nätet
Beväpnad med mus och tangentbord
Ridderlig respekt och ideal

Ymir

Liten kantbaron

Naeh, även om jag och Lyvan håller på att skapa ett postapokalyptiskt fantasyrollspel just nu...

- Ymir, skall nog skriva på det rollspelet nu