Nekromanti Resurser

Ziir

Veteran
Hejsan alla glada!!!

Jo nu är det såhär att det inte är min starka sida att beräkna hur mycket resurser olika slp skall ha. Lite hjälp med detta vore perfeckt. Så om någon vill ge mig lite riktlinjer som täcker de vanligaste slp, som köpman mm mm.

Jag har även en fråga som gäller en viss person, nämligen borgmästaren i Zhiri Mian Melorions näst största stad. Hur mycket resurser har han? Finns det ett namn på honom eller skall jag bara ta ett Cirefaliskt?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Klart grabben ska ha kryptoni...

*host, harkel*

Jag menar, jag (i funktion av SL) skulle nog räkna med resurser 19 eller så, sen får man ju tänka på att i sin stad så har han nästintill obegränsade befogenheter.

/Grottrollet Naug

Hybris

Veteran
Hela begreppet "resurser" är ju väldigt relativt. Man kan kanske använda sig av samma svårighetsgrader som rykte när man försöker att beräkna hur mycket makt/inflytande/ekonomisk makt en person har. Men en borgmästare i sin egen stad borde ju helt klart vara på toppen, om allt står bra till , av "pyramiden" om man använder resurser som en definition av både makt/inflytande/anseende och ekonomisk påverkan.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Vad har Jargus då? 42?

Låter faktiskt som en klart vettig siffra med tanke på att han är kejsare över ett av dom mäktigaste och största länderna på Mundana. Kanske att siffran skulle vara smulan lägre. Typ dom övre 30-talen eller så.

/Grottrollet Naug