Nekromanti Return to the Tomb of Horrors

G

Guest

Guest
Jag är väldigt förvånad över att ingen/inga här har angett Return to the Tomb of Horrors som favorit. Jag tycker det är ett fantastiskt äventyr som verkligen tar med PCs på en hisnande färd i jakten på Acererak. Få andra äventyr erbjuder en sådan variation på rollspelande. Spelarna och PCs måste använda sig av alla sina talanger och resurser för att klara av utmaningen. Skaffa den! Tro mig, ni kommer älska den!!!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Nödvändigt [ANT]

Men var det verkligen nödvändigt att starta en ny tråd för det här?

/Vulf

Pom

Swashbuckler
Erm, erm, erm

Jag erkänner, jag skaffade aldrig gamla ToH trots att jag minns att den fanns i butikerna när jag var yngre. Vad jag har förstått så var den full med utstuderade farligheter. Att den bidrog med demilichen, det farligaste monstret i AD&D (Tarrasquen och solaren kan slänga sig i väggen tillsammans), verkade inte direkt göra den lättare.

Men det är nya tider nu, är äventyret spelbart även om man inte tycker att totalpartykillande är den enda sanna glädjen?

Förresten, om det finns en demilich med i uppföljaren, är det värdena i ELH som gäller eller är de något mildare?

För att ge perspektiv på demilichen i ELH kan jag referera följande:
Ett gäng lvl 30 gubbar som nyss hade dödat sin första umbral blot började planera att ta sig an en demilich de visste om. Med höga Knowledge-slag fick de veta ett par av demilichens krafter. Det räckte för att spelarna skulle blekna och ge upp planerna helt.

G

Guest

Guest
Tuff utmaning!!!

Return to the Tomb of Horrors är ett dödligt äventyr. Svårighetsgraden anges som "4-6 PCs level 13-15" men där måste tilläggas att 6 PCs level 15 är att föredra. Äventyret tar med PCs på en hisnande färd där målet är att hitta demilich Acererak´s gamla "tomb" som sägs vara fylld av fantastiska magiska artefakter och enorma skatter. PCs färdas över enorma avstånd för att finna en gammal kult som håller an nyckel för att ta sig dit. Resan fortsätter ut i the Planes och finalen utspelas förstås i Acererak´s "tomb" där de slutligen möter honom i en grym slutstrid. Köp den!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Öh... [ANT]

Jag fattade inte ett skit av ditt svar, så om du har en version av det som vi normalbegåvade unga män förstår så får du gärna ta den också.

Det jag menade är att du skrev ett inlägg som reaktion på de svaren du fick i din gamla tråd. Du kunde med andra ord lika gärna skrivit det i den tråden. Jag kan ju givetvis ha fel, kanske har du en bra tanke eller motivering till det hela, men det är ju omöjligt att utröna med tanke på ditt imbecilla svar på min fråga.

/Vulf

Pom

Swashbuckler
Re: Öh... [ANT]

Jag måste erkänna att jag inte förstår problemet. Att öppna en ny tråd för att diskutera något apropå en gammal tråd är väl inget konstigt?