Nekromanti Reviderade PH, DMG och MM

Oldtimer

Slava Ukraini!
I mitten av nästa år kommer WotC att komma ut med reviderade versioner av de tre grundböckerna enligt DENNA nyhetspost.

Vad skönt att få spendera lite mer pengar på D&D igen... :gremcrazy:

/Mikael

Ackerfors

Alas, your rapids!
Om det är sant, så är det rätt coolt. Jag har inte förra versionen så den här blir högintressant för mig. Jag vet inte hur pålitliga källorna är på det forumet, men man kan ju alltid hoppas. :gremlaugh:

Boobis

Warrior
Aj då. Och de lär inte gå till det billigare introduktionspriset, utan det slutar säkert på 900:- om man vill hålla sig ajour. Men det var mer än mindre väntat tycker jag, WoTC vill ju försörja sig på core-books, så de kommer säkert revideras ofta(re).

-J

Vindhand

Myrmidon
Aj då. Och de lär inte gå till det billigare introduktionspriset, utan det slutar säkert på 900:- om man vill hålla sig ajour. Men det var mer än mindre väntat tycker jag, WoTC vill ju försörja sig på core-books, så de kommer säkert revideras ofta(re).

Arrghh, neogamesvibbar...

Boobis

Warrior
Det kunde varit värre. Jag kunde spelat StarWars. Tippar att SW kommer dyka upp i en tredej d20-utgåva lagom till tredje filmen.

Jag tycker iofs att Neotech -> N2 var ett nödvändigt ont. N1 var helt enkelt för gammalt och för mycket hobbyprojekt. Sen att jag inte gillar N2 är ju en helt anna femma, på ett annat forum :gremsmile:

-J

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Aaaaargh! The horror, the horror!

Men... men... nä... attans. Jaja, man behöver ju inte köpa böckerna för att spela, det går nog lika bra med de böcker man har redan, plus alla d20-böckerna.

M.

(fast nog vill jag ha de här böckerna, om detta är sant)

Vindhand

Myrmidon
Mjo, jag tänkte mer på de fem (eller hur många de nu är) i princip likadana utgåvorna av Eons grundregler :gremsmile:

Boobis

Warrior
Re: Aaaaargh! The horror, the horror!

Jo, det känns som om de (wizards) har tillräkligt med kött på benen nu för att kunna rätta till det som blev fel. d20modern är, om jag räknat rätt, wizards 6:e "spel" baserad på d20. De borde ha lärt sig en hel del.

Så jag kommer nog köpa. Om inte annat för att samla mer skräp i bokhyllan :gremwink:

-J

chrull

Stockholm Kartell
OT

Men om man räknar bort delux-versionerna (som kommit i för liten upplaga för att räknas) så är de andra mest gjorda för att den äldre versionen tog slut. istället för att nytrycka piffar man upp dem lite. det är väl inget fel?

Vindhand

Myrmidon
Re: OT

Men om man räknar bort delux-versionerna (som kommit i för liten upplaga för att räknas) så är de andra mest gjorda för att den äldre versionen tog slut. istället för att nytrycka piffar man upp dem lite. det är väl inget fel?

Fel? Det får konsumenterna avgöra. Om folk köper dem är det uppenbarligen något rätt med det hela. Jag tycker inte det finns något egenvärde i att samla på sig olika bindningar av samma bok eller skaffa en ny bok för att få 16 sidor "extra-material" i slutet... men så köper jag dem heller inte :gremsmile: