Om jag någonsin leder ett spel igen ska jag inte ge någon spelare helzon förmågan
Det var orimligt jobbigt att behöva hålla koll på Två tider på samma dag.
Så jag var väldigt tacksam att ni Fimpade honom direkt.
Kändes skönt att vi för en gångs skull inte satt och ljög varandra rätt upp i ansiktet, dock!
Jag tänkte som flera andra att det var rimligt att ulvarna har den förmågan också, men att den ulven isåfall har samma tidsgräns som jag. För stackars Lukas har inte gett sig själv ännu fler deadlines att tänka på.
Annars som jag sa i döingarnas PM-tråd så har jag inte varit på topp det här partiet. Basse och Sidd är mycket grönare än i tidigare partier, Rasmus, Genesis, Vimes och Larsson är superskumma. Jo pyttsan, inte många rätt där.
Spännande upplägg ändå. Jag tror byn är gynnad, dock.Roller:
Varulvar: Basenanji, Martin3 och Sidd
Förmåga: Om du är varulven av högst rank så får du skicka in ett namn varje Dagfas på en spelare du vill nattmörda. Den spelaren kommer dö i kommande natt. Skickar du in flera namn är det det senaste som gäller
Om du istället är Varulven av lägst Rank får du skicka in två namn som du vill byta plats på i prioriteringslistan
Är du ensam ulv Har du borda förmågorna.
de andra varulvarna är: X och X
Och ni tre får prata med varandra i pmtråden jag skapat åt er.
Bybo förmågor:
Vimes: Varje natt får du veta fraktionen på den spelare som ligger i topp i priolistan.
Genesis: Varje Dagfas får du skicka in ett namn på en spelare du vill skydda, om den spelaren skulle dö på något vis under den resterande nattfasen så hindrar den här förmågan det ifrån att hända. Du kan inte skydda samma person två rundor i rad.
Hellzon: Du kommer få ett PM två timmar innan rundan avslutas
Xyas: Om du skulle bli utröstad så kommer du överleva och spelaren med näst flest röster kommer åka ut istället. Är det lika på andraplats gäller Ranklistan som vanligt.
LJSLarsson: Varje Dagfas får du skicka in två namn, och i nattfasen byter dessa spelare plats på ranklistan.
Empiricus: Om du blir utröstad eller nattmördad kommer du döda den du röstade på den här rundan.
Bara så att det inte är någon som tror anurlunda.vi har mekat med flytande deadlines förut, och det här var nog den bästa varianten. Dock vet jag inte nödvändigtvis om jag tycker att spelet blev bättre av det. Tvärt om mot vad man kan tänka blev det nästan mindre dynamiskt spel.