Nekromanti [Revolver]Logo

Mogger

Hipsteranka
Jag har trixat lite med en logo som ska passa känslan i spelet (hård, oförlåtligt amerikanskt 1860-1930-tal) och känner att jag börjar närma mig slutet.

Tankar?

Edit: Tog bort den röda vampyrfärgen :gremwink:

Big Marco

Läskig
Snygg! Personligen tycker jag dock inte att den är "rätt" för "hård, oförlåtligt amerikanskt 1860-1930-tal". Jag får mer Moulin Rouge, fashion, apotek eller varför inte parfym. Vid djupare analys så är den för böljande, elegant nästan, och då speciellt svansen på R:t.

Så, snygg, men säger inte dina önskade värdeord till mig.

KostaFriaLigan

Warrior
Är detta - det "gamla" revolver som handlade om Nya Amsterdam fast bakåt i tiden.

Kan förstå Despotens synpunkter - men snygg är den. Jag kan iofs se lite Saloon över den.

Mogger

Hipsteranka
kosta said:
Är detta - det "gamla" revolver som handlade om Nya Amsterdam fast bakåt i tiden.

Kan förstå Despotens synpunkter - men snygg är den. Jag kan iofs se lite Saloon över den.
Gamla revolver lossnade aldrig. Det här är typ Revolver: Reloaded, och är mitt försök till realistisk eldstrid. Det finns beröringspunkter med gamla Revolver. RP är lagbrytare eller lagväktare i Amerika. Att det rör sig om 1860-1930 handlar mest om det grafiska och vapenlistan. Men det kommer att funka lika bra att spela i nutid. I New Amsterdam.

Vi får väl se var det slutar. Jag har ju en ovana att stanna vid 89%, som en oseedad torrent. :gremsmile:

Mogger

Hipsteranka
Jag gissar av flera svar att den röda färgen var olycklig. Annats tycker jag att apotek är ganska rätt, märkligt nog. Ur ett rent typografiskt perspektiv.

Jag ska trixa lite mer. Lägga in någon revolver, byta färg, slänga in en "banner" m.m.