Nekromanti [Revolver] Mekanik för hierarki/status

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,570
Location
Slätta
Måns said:
Men det är ok. Vi kan ta det härifrån. Och jag håller helt enkelt inte med nu heller. I Revolver ska du inte göra en "färdig" karaktär. Du ska göra en karaktär som inspirerar dig och som vill att saker ska hända. Jag eftersträvar alltså inte direkt fokus och upplever även att det är kontraproduktivt.
Ho humm. Jag är lite osäker på vad du egentlgien säger här. Kan du ge mig ett exempel eller två på en karaktär i Revolver kanske?

Måns said:
När det gäller resten av inlägget så får du ursäkta, men jag tänker inte svara på det. Eller rättare sagt, jag tänker inte svara på det igen. Du kanske minns att du pratade om designval tidigare. Det här grundar sig i ett sådant, inte i att jag inte är kapable att räkna längre än till tre.
Helt ok. Däremot får du gärna utveckla lite vad gäller skälen till designbeslutet. Och jag har inte sagt att du inte kan räkna längre än till tre utan bara pekat på skilnader i våra spelstilar och att jag inte förstår varför du valt att göra den begränsningen.
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,081
Location
Ereb Altor
Ram said:
Ho humm. Jag är lite osäker på vad du egentlgien säger här. Kan du ge mig ett exempel eller två på en karaktär i Revolver kanske?
Jag hinner inte det nu, men jag kommer att posta en speltestrapport i veckan och vi kan snacka mer utifrån det. Då vet jag också hur väl allt det här föll ut.

Ram said:
Helt ok. Däremot får du gärna utveckla lite vad gäller skälen till designbeslutet. Och jag har inte sagt att du inte kan räkna längre än till tre utan bara pekat på skilnader i våra spelstilar och att jag inte förstår varför du valt att göra den begränsningen.
Revolver handlar om människor. Jag vill ha tid att utforska även SLPs. Många SLPs innebär mindre tid till åt var och en. Dessutom gäller det här bara de relationerna som spelarna säger är viktiga. Jag som SL kan givetvis bomba med hur många SLPs som helst, men spelet säger "de här personerna är bifigurer, det är karaktärernas relationer som vi ska fokusera på".
 

Mogger

Hipsteranka
Joined
12 Nov 2001
Messages
18,081
Location
Ereb Altor
Tack!

Förresten, tack för dina frågor. Jag har tvingats fundera på det här hela dagen, och fått fram en del grejer som känns bra.
 
Top