Nekromanti Rida ront i GORDPANSAR!!?

Lord decado

Veteran
hu ska man reager på tåli, an e int precis lätt sjölv men han ork utan att he hamnar yvi bärförmågon (packåsna)
O tå an använder an hela tidin!! ja fe knappt an yvitala ti ta av an tå an sku sov!

Lord decado

Veteran
han har på sig ett gordpansar hela tiden, han vill knappt ens ta den av sig när han sover.
Strort problem, och eftersom han faktiskt orkar bära den tycker han inte sg ha någon anledning att lämna den hemma

Cohen

Swordsman
Om han känner sig trygg därinne ser jag inget fel i att han har den på sig.
Däremot fattar jag inte att han vill sova i den. Blir han inte väldigt trött och vresig om dagarna?

Om han rider, hur orkar hästen bära honom?

Lord decado

Veteran
det stora problemet är nog att han är blödarsjuk, jag tror att det hade en negativ effekt på hans mod.

Pendragon

Swashbuckler
Tja... tar man aldrig av sig rustningen, eller kläderna för den delen, så bör det i bästa fall leda till dålig lukt och i sämsta fall till blödande skavsår med massiv infektionsrisk.

Nämn det för honom så kan han nog komma på bättre tankar.

Zug209_ivenhoe

Warrior
Ett gordpansar används väll enbart i strid så rid omkring utan den (släng upp rustningen på en packhäst) och ta på dig den när du väntar strid. Ha ev. på dig en annan rustning som skydd i bakhåll.

Konstant tubbel med lagen (han går omkring i rustning, vilket effektivt utpekar honom som en bråkmakare). Inte så lätt att göra något när stadsvakten håller ögonen på dej jämt och ständigt.

Svar. (finsk version inkluderad)

Det finns ett enkelt sätt och ett svårt sätt att lösa det på. Det svåra är att du förklarar för spelaren att hans karaktär inte ska gå omkring i ett gordpansar, eftersom det inte fungerar så. Det enkla är att ge honom +Ob1t6 på alla fysiska handlingar han försöker utföra med pansaret på.

Du är inte den enda finnen här inte, så därför tar jag det även på finska:

Sulla on kaks mahdollisuuksia tässä tilanteessa, yks helppo, ja yks vaikea. Vaikea mahdollisuus on että sää puhut sun pelajan kans, ja sanot sille etta hänen 'ukko' ei voi kävella kaupungissa gord-suojalla. Helppo mahdollisuus on että sää annat pelajalle +Ob1t6 kaikille rasittaville jutuille kun sillä on gord-suoja päällä.

Mun suomenkieli on vähän ruostunut, mutta toivottavasti sää ymmärrät mitä mä tarkotan.

Mvh Victor Palm...

...Tio spänn på att ingen annan förstod!

Warth

Veteran
Det beror på vilken kultursfär man befinner sig inom, men pansar ses i regel som väldigt aggressivt, den som bär pansar är ofta sedd som en bråkmakare...

Som jag sa. Jag befinner mig oftast mellan Consaber och Asharien, med Thalamur inte så ofta frekventerat, så mitt synessätt är lite begränsat.

Azdeus

Veteran
Re: Svar. (finsk version inkluderad)

Säg åt honom att använda viktmodifikationen på sin rustning om han inte redan har gjort det. Jag kan nog garantera att han inte orkar bära den rustningen efter den kuren.