Nekromanti Riddar DB

Varg

Veteran
Hej

Håller på att skapa en bas med mängder med Sabriska riddare i.
Vad tycker ni bör vara med?
Alla fysiska grejjor finns med, lite familj och resurser, vapen och rust. Även länsherre och lite öknamn är med.Bild på vapensköld då det finnes.

Databasen skall användas vid tex, tornerspel eller på slagfältet för att snabbt få fram en adlig riddare med namn och värden.
Tänkte denna bas skulle innehålla kanske uppåt 100 olika riddare.
Nån som vill ge bidrag?

/Varg

Baron Marak

Swordsman
Har en känsla av att många av oss kan bidra med rollpersoner. Jag kan i alla fall bidra med en. Det skulle kunna bli intresant då man kan skriva lite kort om vad personen varit med om efter varje spelmöte. Fast det händer bara om sidan uppdateras. Annars så kan man lätt kasta ihop lite riddare då man får tid.

Fast vad tycks om att bidra med rollpersoner?

Varg

Veteran
Min tanke var nog slp:s. Som man möter osv.
Men era rollpersoner kan ju blir mina slp:er.
Mer levande spl:er oxå för den delen, så det är väl en bra idé.
Har inte rikigt bestämt vilket program det skall läggas upp i, eller gränssnitt.

/Varg

DreadTom

Veteran
Låter intressant! Bygger själv på ett baroni i Consaber, och skulle gärna dela med mig av om inte RP så i vart fall SLP:na. Vore då bra om den som skapat riddaren kan uppdatera den i databasen, om riddaren utvecklas d.v.s..

King Kromm

Hero
En liten fråga också, varför "nöja" sig med riddare?? Jag menar, vem hade inte dyrkat en databas som uppdateras halvofta och har en hel del slps? Av alla de slag?? Jag hade dyrkat den sidan.... Och om det ska upp på nätet funkar de la med ASP eller PHP och själv skriva en liten koden eller kanske till och med "sno" något som finns färdigt nånstans och modda efter eget tycke?? Gillar iden i vilket fall och kan nog tänka mig att fixa en eller tre riddare eller annat ditt....

DreadTom

Veteran
Bra ide! Man kunde ju skapa SLP av olika yrken för ett visst land och region och ort, och göra så man kan söka efter vad som finns att ladda ner där.

Men inte begränsa till det, utan kunna söka även efter yrke, oberoende av vilket plats personen är från. Och kanske prioritera vilka färdigheter man vill finna...

King Kromm

Hero
Eller en salig kombination av olika "krav" för sökningen, även om det nu kan bli lite småjobbigt att få ihop, meckigt så att säga... Själv skulle jag nog misslyckas ganska katasrtofalt, fast å andra sidan har jag inte speciellt mycke programerar kunskaper i bagaget så...